عسکری گفت: نظام مراقبتی خطا‌های ۲۸ گانه درمانی، برای مدیریت پیشگیری از بروز خطا‌های پزشکی و وقایع ناخواسته درمانی ایجاد شد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا عسکری در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: نظارت، حسن اجرای قوانین و مقررات را تضمین می‌کند، لذا تداوم بازدید‌های سرزده و شبانه روسا و معاونین درمان همواره مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: نظام مراقبتی خطا‌های ۲۸ گانه درمانی، برای مدیریت پیشگیری از بروز خطا‌های پزشکی و وقایع ناخواسته درمانی ایجاد شد که در طی یکسال و نیم گذشته در سطح کشور به اجرایی در آمده و روز به روز شاهد پویایی آن هستیم.

اهتمام دانشگاه‌ها به سیاست مراقبتی در راستای ایمنی بیمار

عسکری با بیان اینکه ثبت کامل این گزارش‌ها نشان دهنده اهتمام مراکزدرمانی و دانشگاه‌ها به سیاست مراقبتی در راستای ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت است، ادامه داد: تاکنون ۶۴۸ بیمارستان نسبت به ثبت وقایع ناخواسته در سامانه اقدام کرده اند که شامل کلیه بیمارستان‌های سراسر کشور، اعم از دولتی و خصوصی و مراکز جراحی محدود، بوده است.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در ویرایش چهارم اعتباربخشی بیمارستان ها، بر سنجه‌های مدیریتی و فرآیندی تاکید شده است، تصریح کرد: در ویرایش چهارم استاندارد‌های اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور، تحقق استاندارد‌های مراقبت‌های اورژانس، ایمنی بیمار و عدم گزارش وقایع ناخواسته درمان، بر رتبه بندی اعتباربخشی تاثیرگذار است.

وی گفت: مدل رتبه بندی دوره چهارم اعتباربخشی ملی ایران، براساس درجه عالی، درجه یک برتر، درجه یک، دو، سه، چهار و زیر استاندارد، طبقه بندی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.