مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: مخزن ذخیره آب کوی قائم (ضلع غربی) طبق برنامه زمان بندی شده، شستشو و مجدداً در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

شستشو و گندزدایی مخزن کوی قائم در شهر زنجان انجام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت کیفیت آب و ضرورت ارتقاء بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات، همگام با شستشوی مخزن کوی قائم، با هماهنگی و حضور نمایندگان معاونت بهره برداری شرکت، مخزن کوی قائم به نحوی شستشو شد که در طول مدت اجرای این عملیات هیچ گونه قطعی آب برای مشترکین ایجاد نگردید.

وی با بیان اینکه شستشو و لایروبی مخازن ذخیره به عنوان محل نگهداری و توزیع آب شرب مصرفی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: به همین منظور و به همت اکیپ‌های بهره‌برداری و اتفاقات امور آبفای شهر زنجان مخزن ذخیره آب برابر دستور العمل و ضوابط موجود مورد شستشو و لایروبی قرار گرفت که این مهم علاوه بر موثر بودن در ارتقای بهداشت آب، در کیفیت آن نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای موثر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در خصوص مراحل شستشو مخازن آب نیز گفت: در این راستا ابتدا مخازن به طور کامل از آب تخلیه و سپس عملیات خارج کردن رسوبات ته نشین شده با فشار آب انجام شده و در نهایت دیواره‌ها و کف مخازن پس از شستشو توسط مواد گندزا با غلظت مناسب چند بار شستشو می‌شوند.

وی ادامه داد: مخازن ذخیره آب یکی از مهمترین تاسیسات به شمار می‌رود که در ذخیره و توزیع آب شرب شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به لحاظ ارتقاء کیفیت شرکت آبفای استان طبق دستورالعمل‌های شرکت مهندسی به صورت سالانه این مخازن را مورد شستشو قرار می‌دهد.

در پایان این مقام مسئول اضافه کرد: لاین شرقی مخزن کوی قائم در شهر زنجان نیز در مرحله شستشو می‌باشد.
 
انتهای پیام/ن
 
 

شستشو و گندزدایی مخزن کوی قائم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.