کلیه کسب و کار‌های کوچک، متوسط و بزرگ برای نظم بخشیدن به امور داخلی و انجام بهتر وظایف خود، به برنامه‌ریزی و آمار نیاز دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   آمار به عنوان بخشی مهمی از نظام مدیریتی هر کسب و کاری می‌تواند در زمان مناسب، داده‌ها و اطلاعات مفیدی را در اختیار مدیران که تصمیم گیرندگان اصلی هر کسب و کاری هستند، قرار دهد. داشتن آمار دقیق و جست‌وجو در ارقام و اطلاعات، کار مدیران را در برنامه‌ریزی برای آینده آسان‌تر می‌کند.

آیا از آمار و ارقام کسب و کارتان خبر دارید؟


بیشتربخوانید : ۲۰ سوال که در مصاحبه‌های شغلی حتما از شما می‌پرسند


در دنیای امروز یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه یافته بودن کسب‌وکار‌ها داشتن نظام و فرایند کمی و کیفی آماری است؛ بنابراین به عنوان یک مدیر باید همواره تلاش کرد تا از آمار و ارقام مرتبط با کسب و کار مطلع بود. به عنوان مثال دانستن شاخص‌های آماری مهم مانند حاشیه سود، میزان نقدینگی، آمار کلی کسب و کار، آمار مصرف‌کنندگان یا مشتریان، شاخص‌های اقتصادی تاثیرگذار، آمار تولید و فروش و مواردی مشابه از جمله ارقامی هستند که همیشه باید در معرض دید یک مدیر یا حتی فروشنده یک مغازه باشد. به این ترتیب یک مدیر همواره در خصوص وضعیت مالی و عملکرد کسب و کار خود در هر لحظه آگاهی خواهد داشت و تصمیم‌هایی درست و به موقع خواهد گرفت.

نتایج جالب یک تحقیق بین‌المللی

علم آمار با ابزار‌های گوناگون از جمله گردآوری داده‌ها، خلاصه کردن داده‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها و نتیجه‌گیری نهایی از آن‌ها به ارزیابی و تفسیر نتایج می‌پردازد. اجازه بدهید به عنوان مثال بخشی از داده‌های کلی کسب و کار را مدنظر قرار داده و تحلیلی مختصر ارائه کنیم تا منظور این بحث با اهمیت، دقیق‌تر شود. در تحقیقی که موسسه بین‌المللی راکفلر منتشر کرده است دلیل ترک و مراجعه نکردن یا تماس نگرفتن مجدد مشتری به سازمان‌ها مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه جالب آن این‌گونه بود:
۱ ٪ مشتری‌ها مرده‌اند و دیگر نمی‌توانند با ما تماس بگیرند (مراجعه کنند).
۳ ٪ مشتری‌ها دیگر نیازی به خدمات و محصولات ما ندارند.
۱۴ ٪ مشتری‌ها شرکت‌های جدید دیگری یافته‌اند و ترجیح می‌دهند از آن‌ها خرید کنند.
۱۴ ٪ مشتری‌ها از محصولات و خدمات ما ناراضی هستند.
۶۸ ٪ مشتری‌ها احساس بی‌تفاوتی از کارمندان سازمان‌ها دریافت کرده‌اند (کارکنانی که مهارت‌های ارتباطی را نمی‌دانند.)

اهمیت ارتباط درست با مشتری را درک کنید

آمار جالبی بود. موافقید؟ ۶۸ ٪ از مشتری‌ها و مخاطبان به دلیل رفتار ما و کارکنان ما دیگر حاضر نیستند به سراغ‌مان بیایند و این آمار نشان‌دهنده اهمیت فراوان مهارت‌های ارتباطی کارکنان با مشتریان است؛ بنابراین اگر قرار است در کسب و کار خودمان رونقی بدهیم بایست به این داده‌های آماری بیش از پیش داشته باشیم و قبل از هر اقدام مثلا کاهش هزینه‌های سازمان، برای بهبود مهارت‌های ارتباطی کارکنان با مشتریان تفکر و تلاش کنیم.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.