فرماندار سلسله گفت: کانون‌های کارآفرینی باید برای مدیران و متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی کلاس آموزشی برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شریف خسروی، فرماندار سلسله گفت: کانون‌های کارآفرینی باید برای مدیران و متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی کلاس آموزشی برگزار کنند.

خسروی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: یکی از مباحث مهم، کلیدی و ادامه دار هر دولتی در همه کشورها، موضوع اشتغال است.

وی افزود: جامعه ما از بعد فرهنگی با یک آسیب جدی مواجه است و اگر مراقبت نشود، تسهیلاتی که باید صرف تولید شود، صرف مصرف می‌شود و این باعث شده که میزان اشتغال علیرغم صرف اعتبارات، تغییری نکند.

فرماندار سلسله عنوان کرد: متاسفانه تحقق اشتغال توسط دستگاه‌های حمایتی و جهادکشاورزی و سایر دستگاه‌هایی که وظیفه ایجاد اشتغال دارند، انحراف دارد و دستگاه‌های متولی اجرایی باید به طور جدی مراقبت نمایند که این تسهیلات دچار انحراف نشوند.

خسروی با اشاره به گیرندگان تسهیلات تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، خاطرنشان کرد: غالب این افراد ترس دارند که بعد از دریافت تسهیلات از چرخه دریافت مستمری خارج شوند، این موضوع باید توسط مدیران با مدیران کل استانی مطرح شود که تا وقتی تسهیلات گیرندگان نهاد‌های حمایتی توانمند نشده اند از چرخه دریافت مستمری خارج نشوند.

وی افزود: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی مراقبت کنند که تسهیلات دریافت شده حتما در محلی که گرفته شده مصرف شود و نسبت به جذب سهمیه شهرستان حساسیت و اهتمام داشته باشند چرا که قابل قبول نیست که سهمیه شهرستان جذب نشود.
خسروی خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای نیز باید پای کار باشد و به کسانی که دنبال اشتغال هستند در نهاد‌های حمایتی، به صورت رایگان آموزش دهد.

فرماندار سلسله با اشاره به وجود حدود ۳۳۰ سرفصل اشتغال، گفت: مدیران باید به تمامی این سرفصل‌ها آشنایی داشته و آن‌ها را فعال کنند تا نوآوری در بازار اشتغال داشته باشیم.
خسروی افزود: باید با همدلی به گونه‌ای پیش برویم که منابعی که در اختیارمان گذاشته شده با حداکثر کارآیی صرف شود.

انتهای پیام/ ر

ضرورت آموزش متقاضیان تسهیلات اشتغالزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.