فرمانده نیروی دریایی نقش ایران را در تامین امنیت تنگه هرمز، مهم و تعیین کننده شمرد.

آماده اجرای هر دستوری هستیمامیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت تنگه هرمز گفت: در منطقه شمال اقیانوس هند چند گذرگاه مهم و راهبردی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این گذرگاه ها، تنگه هرمز است که نقشی مهمی در تامین انرژی و نفت دنیا دارد.

وی ادامه داد: کشور‌هایی که انرژی و نفت خود را از این منطقه تامین می‌کنند و در مقابل کشور‌هایی که نفت و سایر کالا‌های خود را از این طریق صادر می‌کنند، نقش و اهمیت این گذرگاه راهبردی را بیشتر احساس می‌کنند.

وی افزود: امنیت این تنگه برای کشور‌هایی که از نفت این منطقه استفاده می‌کنند، بسیار راهبردی و مهم است.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به نقش ایران در تامین امنیت تنگه هرمز تاکید کرد: در سال‌های گذشته، مسئولیت حفظ امنیت این منطقه مهم و راهبردی برعهده جمهوری اسلامی بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به لزوم باز بودن تنگه‌ها و گذرگاه‌ها در دنیا تاکید کرد: به نظرم ارزش تنگه‌ها به باز بودن آنهاست و تنگه بسته هیچ ارزشی ندارد؛ بنابراین دنیا به این ارزش احترام خواهد گذاشت و این احترام موضوعی متقابل است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۵:۴۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
وقتی امریکا ناو میاره خلیج فارس و تهدید به جنگ میکنه کافیه ایران بگه که من اسراییل را مثل سوسک زیر پا له میکنم.انوقت امریکا تمام کشتی هایش را از خلیج فارس خواهد برد و عقب نشینی خواهد کرد.
آخرین اخبار