معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ایجاد روستای سالم می‌توان به عنوان یک فرهنگ نام برد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ایجاد روستای سالم می‌توان به عنوان یک فرهنگ نام برد که در آن فرهنگ مشارکت مردم بسیار مهم است.

وی گفت : 42 روستا در استان به عنوان روستای سالم معرفی شده که بعد از روستای پاتاق سرپل ذهاب، حوری آباد جوانرود و نسمه پاوه، این چهارمین روستای سالم است.

شکیبا افزود : در روستا باید شرایط زندگی سالم مهیا باشد تا سبب مهاجرت به شهر نشود، زیرا مهاجرت روستاییان به شهر، حاشیه نشینی را بوجود می‌آورد که خود مشکلات فرهنگی و معیشتی فراوانی در حاشیه شهر‌ها موجب می‌شود.

وی افزود : مردم روستا باید در سرنوشت و نگه داشت روستای خود سهیم باشند که این امر با مشارکت همگان و سازمان‌های سلامت محور میسر خواهد بود.

کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت :روستای سالم تحقق و محصول یک کار جمعی است که با مدیریت شبکه بهداشت ودرمان و حمایت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی و همکاری گسترده سازمان‌ها در سطح شهرستان صورت گرفته است.

وی گفت : سال گذشته در روستای سراب هرسم مرکز جامع سلامت نوسازی و تجهیز شد و همچنین لایروبی سراب، سنگفرش معابر، برپایی آلاچیق، بهسازی راه و سرویس‌های بهداشتی از دیگر اقداماتی است که در این روستا صورت گرفته است.

 

 

انتهای پیام/د

در فرهنگ مشارکت مردم بسیار مهم است

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.