حجت الاسلام قرائتی مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را بررسی و تبیین کرد.

تببین مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب توسط حجت الاسلام قرائتیبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بیانیه گام دوم انقلاب دارای مبانی قرآنی استواری است و با نگاهی عمیق برگرفته از متون اسلامی اعم از قرآن، سیره انبیا و ائمه طاهرین (ع) است که نقشه راه ادامه کار انقلاب و متکی بر تجربیات چهل ساله آن است. این بیانیه نگاهی عمیق به گذشته دارد و افق آینده کشور را ترسیم کرده که همان رسیدن به تمدن عظیم اسلامی و اتصال آن به منبع اصلی نظام آفرینش یعنی حضرت ولیعصر (ع) است.

از این رو حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در نوشتاری به تشریح مبانی قرآنی این بیانیه پرداخته و با بیان صدها آیه و روایت جایگاه و خواستگاه عبارات و کلمات آن را بیان کرده است.

توجه به تاریخ گذشته! نوآوری‌ها، استقلال، آزادی، حاکمیت اسلامی، تقابل اسلام و استکبار، نعمت‌های خاص، پاکسازی و طرد افراد نفوذی، عزت، توجه به نقش جوانان، پایداری و استقامت، دستاوردها، مدیریت جهادی، عزت – حکمت – مصلحت، داشته‌ها و سرمایه‌ها، ممنوعیت رکود و توقف، توجه به ظرفیت‌ها، نگاهی به تفاوت‌ها، شباهت‌ها و نمونه‌های تاریخی، بایدهای پیش رو!، عدالت نسبی (نه عدالت مورد انتظار)، اقدامات دشمن، توجه به اقتصاد، اقتصاد هدفمند، تعدیل ثروت، اقتصاد اسلامی، معنویت، هویت، نگاه جمعی، پویایی، پاکدستی و پارسایی از مبانی مطرح شده در این نوشتار است، که با صدها آیه مستندات قرآنی آن تشریح شده است.

بیانیه نامبرده را از اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث ، رمضان98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار