روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی درباره خبر "پشت پرده پروژه خط آهن تبریز - میانه" جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، دولت با توجه به ضرورت توسعه شبکه ریلی کشور که یکی از نیاز‌های اساسی و زیربنایی برای رشد اقتصادی و توسعه کشور است به ضرورت متمرکز و با اولویت‌بندی طرح‌های ریلی با هدف تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام و همچنین اتصال ۵ مرکز استان کشور به شبکه ریلی پروژه‌های راه‌آهن تهران - همدان، ملایر - کرمانشاه، مراغه - ارومیه، قزوین - رشت و میانه - تبریز را در اولویت اجرایی قرار داده است.

در همین راستا متناسب با وضعیت پیشرفت فیزیکی با تمرکز جدی منابع و اقدامات لازم سعی بر تکمیل و به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های ریلی داشته است. خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده در دو سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ چهار پروژه راه‌آهن تهران - همدان، ملایر - کرمانشاه، مراغه - ارومیه و قزوین - رشت با طولی بیش از ۷۱۱ کیلومتر که در تمامی ادوار و سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده است به افتتاح و بهره‌برداری رسیده‌اند.

امسال نیز مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور عزم جدی دارند تا قبل از شهریور ماه سال جاری راه‌آهن میانه - تبریز حد فاصل میانه تا بستان‌آباد با طول ۱۳۲ کیلومتر که قبلا تعهد شده بود آماده بهره‌برداری گردد. این در حالی است که عملیات اجرایی این خط زیلی حد فاصل بستان‌آباد تا ایستگاه ائل گلی به طول ۵۰ کیلومتر نیز با پیشرفت زیرسازی بیش از ۸۰ درصد در دست انجام و مقرر است در صورت رفع معارضین نظامی که در محدوده ایستگاه وجود دارد، حداقل تا محدوده خاوران شهر تبریز در اوایل سال آتی به بهره‌برداری برسد.

لازم به ذکر است برای نیل به این هدف حداقل ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امید است با تأمین آن این پروژه مهم و بزرگ ریلی کشور نیز افتتاح و تقدیم مردم شریف استان آذربایجان شرقی گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.