دهلی‌نو گفت به دلایل نگرانی‌های امنیتی، حاکمیتی و تمامیت ارضی تصمیم گرفت در نشست «یک کمربند یک جاده» چین که در ماه آوریل برگزار شد شرکت نکند.

هند به دلایل حاکمیتی با طرح «یک کمربند یک جاده» چین مخالفت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هند با طرح چند میلیارد دلاری چین برای اتصال این کشور به پاکستان که از منطقه کشمیر عبور می‌کند مخالف است. دهلی‌نو و اسلام‌آباد هر دو ادعای حاکمیت بر منطقه کشمیر را دارند.

دهلی‌نو گفت در دور دوم نشست «یک کمربند یک جاده» چین به دلایل نگرانی‌های امنیتی و حاکمیتی شرکت نکرد. هند دور نخست این نشست را نیز تحریم کرده بود.

ویکارام میثری، سفیر هند در چین در این خصوص گفت: «فکر می‌کنیم زیرساخت‌های ارتباطی باید با اولویت‌های ملی هماهنگ و مطابق قوانین قابل قبول و یا قوانینی که به طور گسترده در جهان پذیرفته شده است باشد؛ شفافیت، زمین بازی یکنواخت و پایداری اجتماعی، زیست محیطی و مالی از آن جمله است».

سفیر هند در ادامه افزود ابتکاراتی که کشورش در آن شرکت دارد باید هماهنگ با اولویت‌های ملی باشد. او با تاکید بر اینکه غیبت هند در نشست «یک کمربند یک جاده» تاثیری بر روابط تجاری دهلی نو و پکن نداشته است اظهار کرد: «این یک سبد است. سبد دیگر آن است که این ابتکارات تنها زمانی می‌تواند پایدار و موفق باشد که به مسائل مربوط به حاکمیت و تمامیت ارضی احترام بگذارد».

دور دوم نشست «یک کمربند یک جاده» از ۲۵ تا ۲۷ آوریل در چین برگزار شد. هند برای برجسته ساختن مخالفت خود با کریدور اقتصادی ۶۰ میلیارد دلاری چین-پاکستان از اعزام نماینده به این نشست سر باز زد.

پروژه چند تریلیون دلاری «یک کمربند یک جاده» به دنبال ارتباط شینجیانگ، استان غربی چین با استان کراچی پاکستان و بندر گوادار در جنوب غربی این کشور از طریق شبکه‌ای از جاده، راه‌آهن و پروژه‌های انرژی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار