مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از وقوع بیش از ۶۰ فقره تصادف در جاده‌های اصلی و فرعی استان در سال نوروز ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان درخصوص وضعیت تصادفات و حوادث جاده‌ای در استان گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸، ۶۴ فقره تصادف منجر به فوت و جرح در جاده‌های استان رخ داد که از این تعداد ۵۲ فقره در راه‌های اصلی و ۱۲ فقره در راه‌های فرعی و روستایی به وقوع پیوست.

وی اظهار داشت: براساس آمار پزشکی قانونی استان، در مدت مذکور، تعداد ۳۶ نفر در تصادفات راه‌های برون شهری و روستایی استان جان باختند.

بهرامی نیا در ادامه افزود: ۳۳ درصد تصادفات در ۵ روز ابتدای طرح، ۲۵ درصد در ۵ روز سوم و ۱۷ درصد در هفته آخر طرح ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: ۴۰ درصد تصادفات ناشی از توجه نکردن به جلو و خستگی، ۲۳.۵ درصد ناشی از سرعت غیرمجاز و ۱۵ درصد نیز ناشی از انحراف به چپ اعلام شده است و این عوامل همچنان از علل اصلی وقوع حوادث در راه‌های استان هستند.

این مقام مسئول اذعان داشت: در ۶ فقره از این تصادفات یعنی معادل ۹ درصد ناوگان عمومی سنگین درگیر بوده و در ۳ تصادف معادل ۴.۵ درصد کامیون‌ها مقصر حادثه و در یک تصادف نیز اتوبوس مقصر تصادف جرحی بوده و در ۶۰ مورد نیز خودرو‌های سواری مقصر حادثه بوده اند.

وی بیان کرد: در ۲۶.۵ درصد از تصادفات موتورسیکلت‌ها درگیر حادثه بوده اند که در ۱۱ درصد از آن‌ها موتورسیکلت مقصر بوده اند.

به گفته غلامعباس بهرامی نیا در ۲.۵ درصد از تصادفات عابرین دچار حادثه شده اند.

وی در ادامه افزود: ۵۰ درصد تصادفات در محور‌های آبادان-اهواز، آبادان-ماهشهر، اندیمشک-اهواز و بالعکس، بهبهان-رامهرمز و بالعکس، اهواز-سربندر، مسجدسلیمان-اهواز، مسجدسلیمان- اندیکا رخ داده است. ​

انتهای پیام/گ

جاده‌های خوزستان قربانی می‌گیرند

برچسب ها: راهداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.