استخراج زغال سنگ در بزرگترین پهنه زغالی کشور ۱۶ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، زارع نیا رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان طبس بااشاره به افزایش ۱۶ درصدی استخراج زغال سنگ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ گفت: در سال ۹۷ مجموع تولید ذغالسنگ کک شو و حرارتی در معادن شهرستان طبس ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۵ معدن زغالسنگ در شهرستان طبس در حال فعالیت است.

 زارع نیا ادامه داد: شرکت زغال سنگ پروده طبس با تولید ۱۰ هزار و ۲۴۵ تن زغال سنگ کنسانتره کک شو در دوره یک ماهه فروردین امسال از فروش محصولات خود ۷ میلیارد و ۵۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۷ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان طبس با بیان اینکه شرکت زغالسنگ نگین طبس در فروردین ماه، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن زغالسنگ تولید کرده است افزود: درآمد این شرکت از فروش محصولات خود ۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که افزایش ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی گفت: پهنه زغالی طبس بیش از ۷۶% ذخایر کشور را در خود جای داده است و از این پهنه تاکنون حدود ۸ میلیون تن زغال خام استخراج و حدود ۴ میلیون تن کنسانتره زغال سنگ کک شو تولید شده است.

زارع نیا بیان کرد: شرکت زغال سنگ پروده طبس در سال ۹۷ برای پنجمین سال متوالی به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران، جایگاه خود را تثبیت کرد.

انتهای پیام / ط آ

فعالیت ۲۵ معدن زغالسنگ در شهرستان طبس 

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.