روسیه با راه‌اندازی اینترنت «رونت» و خروج از اینترنت جهانی و سرور‌های بزرگ خارجی، اینترنت مستقل تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با امضای قانون ایجاد «اینترنت مستقل» در روسیه خروج این کشور از اینترنت جهانی و سرور‌های بزرگ خارجی را امضا کرد؛ قانونی که به موجب آن تهیه‌کنندگان خدمات اینترنت نباید به سرور‌های خارجی متصل باشند. با اجرای قانون جدید اینترنت، «رونت» که نوعی اینترنت با ساختاری ملی است برای مردم روسیه راه‌‌اندازی می‌شود که از بیرون کشور قابل دسترسی نخواهد بود.

روسیه از حدود ده سال پیش بر لزوم ایجاد یک سیستم اینترنتی مستقل از غرب برنامه‌ریزی کرده بود. در خصوص رونت نیز از سال ٢٠١١ سخن به میان آمد؛ زمانی که روابط میان مسکو و غرب مانند روابط امروز تنش‌آمیز نبود. پس از استراتژی امنیت سایبری ترامپ که در سپتامبر ۲۰۱۸ به تصویب رسید و به آمریکا اجازه حمله به فضای مجازی روس‌ها را داد، روسیه برای راه‌اندازی اینترنت مستقل مصمم‌تر شد، چراکه در صورت حمله سایبری کار بسیاری از سازمان‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی که از ترافیک اینترنت خارجی برخوردارند، مختل می‌شد.

رونت که قرار است در سال ٢٠٢٠ فعال شود، به عنوان یک شبکه اینترنت ایمن، بسته و کاملاً کنترل‌شده توسط دولت ترسیم می‌گردد که فقط اهداف دفاعی ندارد بلکه تأثیر عمیقی بر توازن نظامی در حوزه قدرت سایبری دارد و مسلماً با این اقدام توازن میان غرب و شرق برهم خواهد خورد.  از همان دوران اتحاد جماهیر شوروی، همواره تلاش دولت بر این بود که به یک رویکرد نامتقارن در قبال تهدیدات غرب دست یابد و به یک برتری برسد. این رویکرد تا امروز ادامه داشت و در حال حاضر روسیه تلاش می‌کند در فضای سایبری نیز به استقلال حداکثری برسد.

در روسیه موتور جستجویی که اکثر مردم استفاده می‌کنند یاندکس است. شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده مردم روسیه Vkontakte یا MoiMir است که هر دو محصول بومی این کشور هستند و این در حالی است که در غرب دنیای شبکه‌های اجتماعی در انحصار فیسبوک است. بنابراین روسیه هم‌اکنون نیز یک واقعیت تله‌ماتیک مستقل از جهان هست و ایجاد رونت، به این کشور امکان خواهد داد در صورت لزوم و در هر زمان از سیستم‌های اینترنتی غربی جدا شده و به شکل کاملاً مستقل پیش رود.

انتهای پیام/

اینترنت مستقل در روسیه

برچسب ها: اینترنت ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نکته
۲۳:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
ماحرفش رو زدیم اونا عمل کردن. ما ایرانیا ایده پردازای خوبی هستیم اونا عمل کنندگان خوب.
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینترنت یعنی شبکه جهانی !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت