بیست و پنجمین شنبه اعتراضات به سیاست‌های دولت فرانسه علی‌رغم هوای بارانی در سراسر شهر‌های این کشور آغاز شده است.

فرانسه برای بیست و پنجمین هفته متوالی به پادگان نظامی تبدیل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و پنجمین شنبه اعتراضات به سیاست‌های دولت فرانسه علی‌رغم هوای بارانی، در سراسر شهر‌های بزرگ و کوچک این کشور آغاز شده است. حضور امروز معترضان فرانسوی در خیابان‌ها پس از روز سیاه کارگر در این کشور است؛ روزی که در فضای به شدت پلیسی حداقل ۴۰۰ معترض بازداشت و بیش از یکصد نفر بر اثر خشونت پلیس زخمی شدند.

حالا و در بیست و پنجمین هفته متوالی اعتراضات نسبت به سیاست‌های سرمایه داری دولت فرانسه هم پلیس خشمگین است و هم بر خشم معترضان افزوده شده است.

در ۴ ماه نخست امسال بیش از ۴۰ نیروی پلیس اقدام به خودکشی کرده‌اند که در مقایسه با سال‌های گذشته آمار بسیار نگران‌کننده‌ای است.

از طرفی فعالان جنبش ضد نظام سرمایه‌داری هم به شدت از دولت مکرون که در این نیم سال اعتراضات نتوانسته اقدام موثری انجام دهد عصبانی و خشمگین هستند. امروز سراسر فرانسه به ویژه شهر‌های بزرگ از جمله لیون، بوردو، مونت پلیه، مارسی، تولوز، نانت و پاریس شاهد حضور مردم در خیابانهاست. در پاریس اعتراضات از دو نقطه خواهد بود؛ یکی از فرودگاه‌های اورلی و شارل دوگل و دوم از مقابل بیمارستان لری بوازیق به سمت میدان ناسیون.

تاکنون وزارت کشور فرانسه اشاره‌ای به نحوه آرایش نیرو‌های پلیس برای امروز نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود پلیس مانند هفته‌های قبل از تمامی ظرفیت خود در مقابل تظاهرات مردمی استفاده کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار