مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: گردشگری روستایی در اولویت فعالیت‌های ما در سرعین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در نشست هم اندیشی با بخشدار مرکزی سرعین و دهیاران این منطقه گفت: باید در شهرستان سرعین و در بخش گردشگری فعالیت ویژه‌ای داشته باشیم و این نیازمند توجه بیشتر مسوولان این شهرستان برای احیا و ایجاد امکانات زیر بنایی در این منطقه است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه گردشگری سرعین در سطح استان، بیان کرد: توجه به بوم گردی و گردشگری روستایی در اولویت فعالیت‌های ما در شهرستان سرعین خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر اینکه بوم گردی ظرفیت بسیار خوبی برای حل بسیاری از مشکلات شهرستان سرعین است، افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان آماده است تا از برگزاری جشنواره‌های مختلف در روستا‌های شهرستان سرعین حمایت‌های لازم را انجام دهد.

فلاحی ادامه داد: در روستای تاریخی کنزق اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که این فعالیت‌ها می‌تواند گردشگری شهرستان سرعین را متحول کند و در توسعه متوازن گردشگری در این منطقه موثر باشد.

وی گفت: طرح جامع گردشگری شهرستان سرعین در حال اتمام است که بعد از تصویب آن در شورای برنامه ریزی این طرح به صورت ویژه در این شهرستان انجام خواهد گرفت.

فلاحی بیان داشت: بازارچه صنایع دستی در روستای آلوارس و احداث بوم گردی در روستای ویند کلخوران نیز از دیگر برنامه‌های ما در این شهرستان خواهد بود.

بخشدار مرکزی شهرستان سرعین همچنین در این جلسه با اشاره به اقدامات ارزشمند اداره کل میراث فرهنگی استان در سطح شهرستان سرعین، ادامه داد: مشکل راه سرعین به روستای بیله درق یک معضلی است که نباید به آن به عنوان یک راه روستای نگاه کرد، زیرا این منطقه مستعد توسعه در حوزه گردشگری است و حل این مشکل نیامند همکاری تمامی دستگاه‌ها می‌باشد.

توحید دنیایی تصریح کرد: توسعه بوم گردی با توجه به سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی در اولویت فعالیت‌های ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: روستای تاریخی کنزق نیز قابلیت ویژه‌ای است که مردم بومی این منطقه و مسؤولان شهرستانی و استانی همه در ساماندهی آن اتفاق نظر دارند و ساماندهی این منطقه نیازمند توجه ویژه مجموعه میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/ح

احداث بوم گردی در روستای ویند کلخوران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.