­رئیس‌جمهور برزیل سفر خود را به نیویورک برای دریافت جایزه اتاق بازرگانی برزیل-آمریکا لغو کرد.

­رئیس‌جمهور برزیل سفر خود را به نیویورک لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری برزیل روز جمعه اعلام کرد «ژاییر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل سفر خود را به نیویورک برای دریافت جایزه شخصیت سال از سوی اتاق بازرگانی برزیل-آمریکا لغو کرد. این در حالیست که انتخاب بولسونارو برای اعطای این جایزه اعتراضات بسیاری به همراه داشت.

به دلیل اظهارات نژادپرستانه، برگزارکنندگان این مراسم با مخالفت بسیاری از مکان‌ها در نیویورک از جمله موزه تاریخ طبیعی آمریکا برای برگزاری مراسم جشن و شام رو به رو شدند. بسیاری از شرکت‌ها مانند دلتا ایرلاینز، فایننشال تایمز و بین اند کمپانی نیز از حمایت مالی از این مراسم خودداری کردند.

ژنرال اوتاویو برگو باروس، سخنگوی بولسونارو اعلام کرد وی به دلیل مقاومت و حملات عامدانه شهردار نیویورک و فشار اعمال شده از سوی گروه‌های ذی‌نفع بر برگزارکنندگان و اسپانسر‌ها در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

لغو این سفر ضربه محکمی برای رئیس جمهور برزیل محسوب می‌شود که به دنبال تقویت روابط خود با آمریکا به ویژه شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور بود که همواره علنا وی را تحسین کرده است. عقب نشینی شرکت‌های مهم نیز طرح توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در برزیل را تضعیف می‌کند.

اتاق بازرگانی برزیل -آمریکا در پایگاه اینترنتی خود دلیل انتخابات بولسونارو برای دریافت جایزه شخصیت سال را توجه وی به تقویت روابط تجاری و دیپلماتیک میان برزیل و آمریکا اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار