حجت الاسلام منتظری گفت: ما از وزیر ارتباطات می‌خواهیم مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرایی و عملیاتی شود.

دادستان کل کشور:به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که بازداشتی‌های روز کارگر و معلم را تایید می‌کنید؟ اظهار کرد: از تعداد بازداشتی‌ها خبر ندارم؛ تعدادی که بازداشت شدند انشالله زودتر به مسائل‌شان رسیدگی و آزاد می‌شوند.

وی در رابطه با اتهامات حسین فردیدون با توجه اتمام دادگاه گفت: تا حکم قطعی نشده نمی‌توانیم جزئیات را بیان کنیم.

وی در رابطه با دیگر اتهامات حسین فریدون گفت: انشاالله آن‌ها را در آینده اعلام می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد منتظری درباره مدیریت فضای مجازی گفت: ما از وزیر ارتباطات می‌خواهیم مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرایی و عملیاتی شود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه قوه قضائیه نمی‌تواند شاهد استمرار این شرایط باشد، اظهار کرد: هفته‌های آینده در جلسات قوه قضائیه تصمیماتی در این باره گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: ما از مسئولین درخواست می‌کنیم خودشان قبل از این که تصمیمات در قوه قضائیه قطعی شود اصلاحات انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین  منتظری تاکید کرد: اگر اصلاحات انجام نشود ما بیشتر از این نمی‌توانیم تحمل کنیم و برخورد خواهیم کرد.

وی در رابطه نقش دادستان‌ها در پیشگیری تخلفات گفت: یکی از وظایف دادستان‌ها این است که قبل از اینکه جرمی واقع شود مسائل پیشگیرانه را باتوجه به حوزه صلاحیت خود انجام دهد و این موضوع هم نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها دارد.

دادستان کل کشور افزود: امیدواریم با توجه به تصمیمات و سیاست‌های قوه قضائیه بخشی از مسائل مربوط پیشگیری وقوع جرم را مدیریت کنیم و شاهد موفقیت باشیم.

همچنین وی در جریان مراسم تودیع و معارفه دادستان های قدیم و جدید تهران در مورد وضعیت فساد در فضای مجازی گفت: پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است و کاری فرا قوه‌ای است و باید به جدیت پیگیری شود. ما در دوره آخر کار آیت الله آملی لاریجانی توانستیم موضوع پیشگیری از وقوع جرم را جا بیندازیم که دوره کاری ایشان به اتمام رسید و دادستان‌ها باید پیشگیری را پیگیری کنند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم فضای مجازی است و فضای مجازی امروز برای کشور در کنار آثاری که داشته، منشأ فساد هم بوده است.

دادستان کل کشور بیان کرد: آمار تکان دهنده دادسرای امور فضای مجازی تهران نشان می‌دهد که میزان پرونده‌های سال ۹۵، ۳۱۸۲۶ فقره و در سال ۹۶، ۳۸۳۴۱ فقره بوده است که رشد ۲۰.۷ درصدی داشته است و در سال ۹۷، ۴۶۷۴۱ فقره بوده که رشد ۴۷.۶ درصدی داشته است که مسئولان دولتی باید ان را ببینند و در پیشگاه خدا پاسخگو باشند و پرونده‌هایی در دادسرای جرایم رایانه‌ای مطرح می‌شود که شرم دارم.

وی افزود: فضای مجازی منشأ فساد شده و مسئول مستقیم آن هم وزارت ارتباطات است.

حجت الاسلام و المسلمین خطاب به وزیر ارتباطات گفت: بنده به وزیر ارتباطات می‌گویم بیاید و در تلویزیون پاسخگوی سوالات ما باشد و بگوید که چرا شبکه ملی ارتباطات که خواسته رهبر معظم انقلاب و شورای عالی فضای مجازی است، اجرا نمی‌شود. رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و مردم و قوه قضاییه می‌خواهند که این مصوبات اجرا شود که اجرایی نمی‌شود. شما موظف بودید شبکه اجتماعی داخلی را جایگزین اینستاگرام و تلگرام جهنمی کنید، چرا نمی‌کنید؟ چرا به شبکه‌های خارجی پهنای باند زیادی داده می‌شود؟ به مردم جواب دهید چرا طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی پهنای باند شبکه‌های مجازی خارجی کم نمی‌شود؟ حادثه‌ای که برای طلبه همدانی رخ داد، شاهد این اشکالات است.

وی خطاب به وزیر ارتباطات گفت: شبکه جهنمی تلگرام در دست دشمن است، بعد شما می‌روید در جلسه‌ای از سند ۲۰۳۰ صحبت و حمایت می‌کنید. مقام معظم رهبری به درستی سند ۲۰۳۰ را تشریح کردند و من به عنوان مدعی العموم می‌خواهم، شما پاسخگو باشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار