مدیرکل دفتر نگهداری راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طی ۱۰ روز آینده با اتمام نصب پل‌های فلزی، همه محور‌های روستایی مسیر کشکان به محور‌های اصلی متصل و تردد در آن‌ها برقرار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بازدید از محور خرم‌آباد ـ پل‌دختر و عملیات نصب پل‌های فلزی بر روی رودخانه کشکان اظهار داشت: در حال حاضر برای حل مشکل تردد مردم روستا‌های حاشیه کشکان پل‌های فلزی با پیشرفت خوبی در حال نصب است که نصب یکی از این پل‌ها انجام و تردد برقرارشده است.

وی افزود: این پل‌ها از بهترین سازه و کیفیت برخوردار هستند، طراحی پل‌ها برای بار‌های سنگین بر اساس آیین‌نامه انجام‌شده و هیچ‌گونه نگرانی و مشکلی ازنظر تردد بار‌های سنگین و ایمنی این پل‌ها وجود ندارد.

مدیرکل دفتر نگهداری راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد: عرض این پل‌ها پنج‌متر است و در مکان‌هایی که تشخیص دادیم باید بیشتر باشد؛ عرض بیشتری در نظر گرفته‌شده تا دبی سیلاب‌های احتمالی آتی را جوابگو باشد.

وی بیان کرد: پل‌ها در دهانه ۴۵ متر بدون پایه وسط، مقاومت کافی دارند و هیچ‌کدام از پل‌های مورداستفاده در لرستان دهانه بیش از ۴۵ متر ندارد، این پل‌ها همه از سازه کاملاً نو برخوردار است و تعداد زیادی از این پل‌ها را در کشور داریم که عمر این پل‌ها هم بسیار طولانی است.

اکبری تصریح کرد: طی ۱۰ روز آینده با اتمام نصب پل‌های فلزی، همه محور‌های روستایی مسیر کشکان به محور‌های اصلی متصل و تردد در آن‌ها برقرار شود.

وی با اشاره به پیشرفت عملیات تعریض محور خرم‌آباد ـ پل‌دختر گفت: علیرغم خسارت شدید این محور در سیل، وضعیت کلی آن در حال حاضر خوب است بسیاری از مقاطع به شرایط موردنظر ما که تأمین عرض حداقل ۸ متر برای برقراری تردد ایمن است رسیده، اما چند مقطع خیلی کوتاه باقی‌مانده است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: هشت اکیپ فعال راهداری از استان‌های بوشهر، همدان، یزد، زنجان، قم، اصفهان، البرز و آذربایجان شرقی در حال کار در این محور هستند، برنامه سازمان بر تسریع درروند کار و بازگرداندن اکیپ‌ها به استان‌های خودشان است، زیرا در فصل کاری قرار داریم بنابراین چند اکیپ در دو روز آینده استان را ترک خواهند کرد.

وی اظهار داشت: مقداری از کار درزمینهٔ تثبیت و خاک‌ریزی کناره راه و ترانشه برداری باقی‌مانده که امیدواریم تا ۱۰ روز آینده به اتمام برسد و بقیه اکیپ‌ها را نیز راهی استان‌های خود کنیم.

انتهای پیام/پ

امدادرسانی در مناطق سیل زده در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.