مسئول سرپرستی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل شهرستان پاوه گفت: یک بهله عقاب پس از نگهداری و اطمینان از بهبودی آن در زیستگاه‌های باینگان رهاسازی شد.

عقاب آسیب دیده دوباره به پرواز در آمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سردار رستمی مسئول سرپرستی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل شهرستان پاوه گفت: یک بهله عقاب که توسط دوستداران طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست بوزین و مرخیل تحویل داده شده بود تیمار و پس از نگهداری و اطمینان از بهبودی آن در زیستگاه‌های باینگان رهاسازی شد.

رستمی افزود: حفاظت و حراست از زیستگا‌های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل از مهمترین وظایف اصلی محیط بانان این منطقه می‌باشده و پایش بصورت شبانه روز در حال انجام است.

مسئول منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در ادامه گفت: منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه وجوانرود از توابع استان کرمانشاه است که با هدف حمایت از گونه با ارزش و در حال انقراض شوکای ایرانی یا گوزن مینیاتوری و ارزش‌های رویشگاهی در پاییز ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۷۸ به عنوان منطقه حفاظت‌شده به ثبت رسیده‌است.

وی گفت: این زیستگاه علاوه بر گونه‌های مختلف پستانداران، پناهگاه‌های مناسبی برای پرندگان شکاریاست.

رستمی در پایان ضمن تشکر از دغدغه‌های زیست محیطی مردم منطقه، از آنان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه حیوان آسیب دیده یا هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را با سامانه تلفن گویای ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

انتهای  پیام/ز


حمایت از گونه با ارزش و در حال انقراض شوکای ایرانی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.