سال گذشته ۲۲۰ میلیارد مترمکعب گاز مصرف شد/بیش از ۱۹ هزار واحد صنعتی جدید گازرسانی می‌شوندمومنی میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری، نیروگاهی، پالایشگاهی و ایستگاه‌های تقویت فشار را در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید مومنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در حاشیه سومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت گاز و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری، نیروگاهی، پالایشگاهی و ایستگاه‌های تقویت فشار  در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد متر مکعب برآورد شده است.

وی سهم شرکت ملی گاز را در تامین انرژی نیروگاه ها ۷۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرد و افزود: در بخش گازرسانی به صنایع سهم ما ۴۵ میلیارد متر مکعب و در بخش خانگی و تجاری ۸۶ میلیارد متر مکعب گاز رسانی داشته ایم.


بیشتر بخوانید: صنعت پتروشیمی تحریم پذیر نیست/افزایش ۴۶ درصدی درآمد‌های ارزی تا سال ۱۴۰۰


مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: هزار و صد و چهل و دو شهر و ۲۸ هزار و هفتصد و بیست و نه روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و در حال حاضر ۳۵۲ هزار کیلومتر در سطح شهر‌ها و روستا‌ها دارای شبکه توزیع گازرسانی هستیم.

گازرسانی به سه هزار و ۶۲ روستا در سال ۹۸

مومنی بیان کرد: گازرسانی به سه هزار و ۶۲ روستا و گازرسانی به ۴۹ شهر و نصب ۴۷۷هزار انشعاب و احداث ۲۴ هزار کیلومتر شبکه توزیع گاز مهمترین برنامه‌های مدیریت گازرسانی در سال ۹۸ است. همچنین  امسال باید روزانه ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار لیتر سوخت مایع در روز با گاز جایگزین شود.

وی ادامه داد: اگر ۴۰ درصد از برنامه ها را امسال اجرا کنیم تا سال ۹۹، ۱۹ هزار و هشتصد واحد صنعتی جدید به مصرف کنندگان گاز اضافه می شوند بعبارتی تمام واحدهای صنعتی خرد، کوچک و متوسط تحت پوشش گازرسانی قرار می گیرند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره خسارات سیل گفت: سیل در گلستان خسارتی به بار نیاورد اما در مارندران خطوط تغذیه و تاسیسات آسیب دیدند و در لرستان خسارت بیشتر از مازندران بوده و با قطعی گاز در پلدختر و معلولان مواجه شدیم با این حال گاز در این مناطق زودتر از آب و برق وصل شد، سیل امسال نشان داد  شبکه گازرسانی کشور از استانداردهای لازم برخوردار است.

مومنی درباره شاخص گازرسانی به روستاها و شهرها گفت: طبق قانون اگر هزینه سرانه انشعاب ۶ میلیون تومان بود بدون تحمیل هزینه به دولت این امر انجام می شد اما در سال گذشته با اصلاح این قانون هزینه سرانه انشعاب به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

خبرهای خوبی درباره برون‌سپاری در راه است

در ادامه این نشست غلامرضا بهمن‌نیا، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: به زودی اخبار خوبی درباره برون‌سپاری با همکاری شرکت‌های توانمند برون‌پذیر اعلام خواهیم کرد. برون‌سپاری در صنعت گاز با حفظ مالکیت و نظارت عالی شرکت ملی گاز ایران همراه است. برای برون‌سپاری فرایندهایی با درصد ریسک کم را مدنظر قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار