مشارکت مردم در طرح حفاظت ونظارت بر پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله بهشهر عملیاتی شد.

یدالهی معاون فنی اداره کل محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: مشارکت مردم در طرح حفاظت ونظارت بر پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله بهشهر عملیاتی شد.
 
وی افزود: بر اساس طرح مشارکتی اداره کل محیط زیست در حیات وحش تالاب میانکاله طراحی شد قرار شد مردم و افراد زینفع از محیط تالاب بین المللی میانکاله از دامداران و کشاورزان و حتی صیادان مجاز نقش مشارکتی در حفظ و نگهداری و بهربرداری از این منطقه داشته باشند.
 
معاون فنی اداره کل محیط زیست مازندران گفت: هدف از اجرای این طرح در میانکاله بهشهر بستر سازی بوم گردی، طبیعت گردی و درآمد زایی بومیان منطقه در این بخش است.
 
یدالهی بابیان اینکه پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله سرمایه ملی است، افزود: جوامع محلی ضمن استفاده از منافع صید، شکار و علوفه در حفظ و نگهداری این منابع بر اساس برنامه‌های مدیریتی مشارکتی طراحی شده اقدام کنند.

شبه جزیره میانکاله شبه جزیره‌ای است در منتهی‌الیهِ جنوبِ شرقیِ دریای خزر، در دوازده کیلومتریِ شمالِ شهرِ بهشهر واقع در استان مازندران ایران. مساحت آن بیش از شصت‌وهشت هزار هکتار و ارتفاعِ آن بینِ ۱۵ تا ۲۸متر کم‌تر از سطحِ دریای آزاد است.
 
میانکاله از سال ۱۳۴۸ به عنوان «منطقه حفاظت‌شده» تعیین شد و هم‌اکنون با عناوین پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

انتهای پیام/آ



مردم متولی حفاظت از پناهگاه حیات وحش میانکاله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.