به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دایی در نشست خبری پس از اخراجش از تیم فوتبال سایپا بیان کرد: پس از مسئله‌ای که پیش آمد همکاران رسانه‌ای با من تماس‌گرفتند و خواستار گفتگو شدند. امروز به شما زحمت دادم تا خودم صحبت کنم و نقل قولی نشود. هر سوالی داشتید جواب می‌دهم و دوست ندارم کسی در این مورد صحبت کند.

حق طبیعی هر باشگاه‌ای است که مربی اش را اخراج کند

دایی گفت: حق طبیعی هر باشگاه و مجموعه‌ای است که مربی اش را اخراج کند، اما خدا را شکر می‌کنم که به دلیل حق و احقاق آن اخراج شدم و غیر از این چیز دیگری نیست. شاید شما ندانید، اما من پیش از بازی با ذوب آهن اخراج شدم و بین ۲ تا ۳ نفر از بچه‌های تیم این بحث مطرح شده بود. اگر بخواهید می‌توانید از خود ابراهیم صادقی بپرسید که وجیه الله چشمه سری (پزشک تیم) به او گفت در باشگاه مطرح شده است که می‌خواهی بعد از بازی جای علی دایی را بگیری.

برای صادقی آرزوی موفقیت کردم

او ادامه داد: ابراهیم هم به من گفت علی آقا به دلیل بازی مهمی که با ذوب آهن داشتیم اجازه ندادم قبل از بازی فکرتان را مشغول کنند. خود صادقی گفت من این موضوع را از پزشک تیم شنیدم و تاکنون باشگاه با من صحبت نکرده است. روز گذشته هم پس از تمام این مسائل صادقی به من زنگ زد و گفت از باشگاه با من تماس گرفته اند. برای او آرزوی موفقیت کردم و به صادقی گفتم برو کارت را محکم انجام بده.

سرمربی سابق تیم سایپا تصریح کرد: متاسفانه برای اخراج من دلایلی آورده اند که در آن مانده ام. اگر شما نگاه کنید می‌بینید متاسفانه در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر استفاده کرده اند. از واژه کارگر سنگر درست کرده و پشت آن قایم می‌شوند. فکر کنم همه می‌دانید در این چند سال کنار کارگر و کنار قشر ضعیف جامعه بودم. از آقایان می‌پرسم، شما کجا بوده اید؟ دست کم من علی دایی به دلیل کاری که انجام داده ام در طول این سال‌ها دل کارگران را خوشحال کردم. در تیم ملی به کمک هم بازی‌های خودم توانستیم دل کارگران را شاد کنیم، اما آقایانی که چنین ادعایی می‌کنید، شما کجا بوده اید. اگر غیر از این است یک نفر به من بگوید. 

دایی اظهار داشت: به دلیل اینکه حرف حق زدم اخراج شدم. مگر من در این مصاحبه به کسی توهین کردم؟ اسم کارگر این وسط بوده و اصلا اسم کارگران کارخانه را آوردیم؟ گفتم حق من را ندهید، اما حق این بچه‌ها را بدهید. کجای این حرف نادرست است. شاید ناراحت شدند که من از احمد قلعه بانی و مهرداد هاشمی تعریف کردم؟ حقیقت را گفتم و به آن افتخار می‌کنم. ۱۰۰ سال دیگر هم زنده باشم باز هم می‌گویم این ۲ مرد به من کمک کردند و در سال‌های اول مربیگری کنارم بودند تا توانستیم با سایپا قهرمان شویم. آن هم به خاطر سوالی بود که یک خبرنگار اصفهانی از من درباره دلیل قهرمان نشدن سایپا پرسید که من هم جواب دادم.

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است

من درد جامعه را گفتم

آقای گل فوتبال ملی جهان افزود: دروغ گفتم و اشتباه کردم که گفتم پراید ۵۵ میلیون یا تیبا بین ۷۵ تا ۸۰ میلیون شده است؟ کجای این حرف اشتباه است. من درد جامعه را گفتم. می‌گویم قیمت این خودرو‌ها افزایش یافته، اما حقوق ما افزایش پیدا نکرده است. دست کم حق و حقوق بازیکنانم را بدهید. کجای کارم اشتباه بوده و در مصاحبه ام به کدام کارگر توهین کردم.

اگر شما طرفدار کارگر هستید من در این قشر زندگی کرده ام

دایی افزود: اگر شما طرفدار کارگر هستید من در این قشر زندگی کرده ام. با کارگری و هر کاری می‌توانستم انجام بدهم به اینجا رسیده ام و هیچ وقت گذشته ام را فراموش نکرده ام. آقایان شما برای این کارگران چه کرده اید. حالا که قیمت محصولاتتان پنج برابر شده دست کم حقوق هایشان را ۲ برابر کرده اید که الان ادعای احترام به کارگر را می‌کنید. اگر آن‌ها از اخراج من خوشحال شده اند من خوشحال‌ترین آدم دنیا هستم و وجدانم آسوده است که دست کم توانستم با اخراج خودم کارگران‌ را خوشحال کنم، اما مردم را فریب ندهید و با افکار آن‌ها بازی نکنید.

دایی درباره رفتار مدیران باشگاه سایپا بیان کرد: همه ما تعهداتی داریم که باید آن را انجام بدهیم. من، کادرفنی، کادر پزشکی و بازیکنان سایپا تعهداتمان را انجام دادیم. تیمی که کم هزینه ترین‌ تیم در تاریخ باشگاه سایپا است در رتبه هفتم تحویل دادم. سال پیش هم با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم دوم چهارم شد. این تیم را به پلی آف آسیا رسانده و چند جوان به فوتبال این مملکت معرفی کردم.

باشگاه سایپا باید به تعهداتش عمل کند

دایی افزود: به تعهداتمان عمل کردیم، اما خواستار این شدیم که باشگاه ورزشی سایپا به تعهداتش عمل کند. کجای این بی احترامی به کارگر است؟ از آن سمت به کارخانه باز می‌گردیم. آقایانی که اینگونه صحبت می‌کنید چه زمانی تعهدات خود را نسبت به مردم انجام داده اید؟ هر روز یک صحبت می‌کنید و یک چیز می‌گویید. پول مردم را گرفته اید، اما به تعهدات تان عمل نکرده اید. هر روز به مردم قول بدهید. یک نفر اتومبیل رنو ثبت نام کرده، اما می‌خواهید ماشین دیگری به او بدهید که معلوم نیست همان را هم چه زمانی می‌دهید.

سرمربی سابق سایپا گفت: مقابل کارخانه سایپا تحصن و اعتراض مردم بوده نه جلوی در خانه و محل کار من. به نظر می‌رسد فراموش کرده اید که من از فردی به نام قلعه بانی تعریف کرده ام که بهترین دوران کارخانه سایپا در زمان او بوده است، اما شاید از این مسائل ناراحت می‌شوید. هاشمی و قلعه بانی همه جوره به ما کمک کرده اند و مگر من می‌توانم بگویم آن‌ها بد بوده و اساتیدی که آمده اند خوب هستند؟ من نمی‌توانم این‌ها را بگویم.

این میز و صندلی به چه کسی وفا کرده که به امثال ما وفا کند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: تمام این پشت میز نشستن‌ها جایگاه و ارزشی ندارد. من امروز اینجا هستم، اما فردا نیستم. این میز و صندلی به چه کسی وفا کرده که به امثال ما وفا کند. خیلی‌ها آمده و رفته اند.

دایی درباره اخراج هایش در طول دوران مربیگری گفت: من سه بار در این فوتبال اخراج شدم و هر سه بار غیر فوتبالی بوده است. بار اول که من گفتم و شما خندیدید رئیس جمهور سابق من را اخراج کرد و بعد‌ها این موضوع ثابت شد. بار دوم در پرسپولیس بودم که وزیر ورزش من را اخراج کرد و اکنون ببینید آن‌هایی که اخراجم کردند کجا هستند. من سالم و در کنار مردم زندگی کرده ام بار سوم اصلا نمی‌دانم چه افرادی و چگونه این کار را انجام دادند، اما مطمئن باشید روز گذشته روز تولد دوباره من بود و گویا از مادر دوباره متولد شده ام.

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است

دایی افزود: خیلی سخت است با افرادی کار کنید که دوست نداشته باشند تیمت موفق باشد یا دست کم این را به ذهن ما برسانند که دوست نداریم موفق باشی. فکر می‌کنید در جلسه فنی قبل بازی با ذوب آهن چه چیزی به بچه هایم گفتم. به آن‌ها گفتم تنها هستیم و هیچکس دورما نیست. خیلی‌ها دوست دارند ببازید، اما به خاطر خودتان، آبرویتان و افرادی که دوستشان دارید باید بهترین بازی خود را انجام بدهید. به شرف و غیرت بازیکنانم درود می‌فرستم که یک بازی بی نظیر را در طول فصل انجام دادند. شاید رفتن من سبب شود این‌ها حق و حقوقشان را بگیرند و از خدا می‌خواهم این اتفاق بیفتد. مشکلات ما این مسائل نیست.

علی دایی زیر بیرق هیچکس سرش را خم نمی‌کند

او تصریح کرد: الان هم دوباره دوست دارم تکرار کنم علی دایی زیر بیرق هیچکس سرش را خم نمی‌کند. فقط زیر یک بیرق سرم را خم کرده ام و تا آخر عمر سرم خم است و آن هم بیرق آقایم ابا عبدالله الحسین (ع) است. به غیر از آن زیر پرچم هیچکس نیستم و اگر به اینجا رسیده ام با زحمت خودم، کمک شما و مردم بوده است.

عده‌ای می‌خواهند آرامش من را برهم بزنند

دایی ادامه داد: نه کسی پشتم بوده، نه کسی هلم داده و نه کسی مرا جایی گذاشته است. همیشه خودم بوده ام. با کار کردن درس خواندم. وجدانم راحت است تاکنون نه به ناموس کسی چپ نگاه کرده ام و نه به مال کسی چشم دوخته ام. تا جایی که می‌دانم مال حرام به زندگی ام نیامده است. هیچ چیز ندارم، اما فقط آرامش دارم که آن را با هیچ چیز تعویض نمی‌کنم. 

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام

 

من عاشق فوتبال هستم

دایی درباره اینکه آیا بهتر نیست به عنوان یک مربی بازیکن ساز از ابتدا هدایت تیمی را برعهده بگیرید که همه امورش با خودش باشد، گفت: فکر می‌کنم تا این حد سرمایه ندارم که باشگاه تشکیل بدهم یا بخواهم این کار را انجام بدهم. مطمئنا در این بحث‌ها نیستم چرا که باشگاه داری اصول خود را می‌خواهد که امثال من دنبال چنین چیز‌هایی نیستیم. من عاشق فوتبال هستم و بخشی از زندگی من است. به حدی چیز‌های مهم‌تر از فوتبال در زندگی ام است که این موضوع بخش بعدی کار است.

او درباره اینکه بیشتر تیم‌هایی که هدایت آن‌ها را برعهده گرفته است مشکل مالی دارند و بهتر نیست در انتخاب‌های بعدی اش دقت کند، گفت: من به این دلیل سال پیش هدایت سایپا را قبول کردم که دوستم یعنی رضا درویش مدیرعامل باشگاه بود. کمترین هزینه را در این باشگاه انجام دادیم و به قولی اقتصاد مقاومتی را پیش گرفتیم. مبلغ قرارداد من با سایپا خنده دار است و بی شک من به خاطر چیز‌های دیگری به این باشگاه آمدم، نه به این خاطر که بخواهم پول آنچنانی بگیرم. البته حرف شما صحیح است و آدم باید در انتخاب هایش بحث دوستی و رفاقت را کنار بگذارد.

‌می‌خواهیم حق و حقوقمان را بگیریم

دایی درباره اینکه می‌تواند در این پرونده توفیقی داشته باشد یا خیر، گفت: ما دنبال چنین حرف‌هایی نیستم و من چه زمانی گفتم می‌خواهم به نتیجه برسم. قراردادی داشتیم که فسخ شده و اکنون می‌خواهیم حق و حقوقمان را بگیریم.؟ فکر کنم صحبت هایم را نشنیده اید. از آن‌ها ترسی ندارم که بخواهم فکر آرامش خودم باشم. اینگونه نیست که مشکلی درست شود و فردا دنبال چیز‌های دیگری بروم.

من به آن بالایی وصل هستم

او افزود: من برخلاف آقایانی که به بنده خدا وصل هستند به آن بالایی وصل هستم و مدت‌ها است با او معامله کرده ام. خنده دار است آدم از بنده خدا بترسد. در این مملکت خیلی‌ها به بنده‌های خدا وصل هستند و فکر می‌کنند اینگونه می‌توانند کار خود را پیش ببرند، اما تا حدی می‌توانند این کار را انجام بدهند. تنها چیزی که به آن دلبستگی ندارم همین دنیا است. اگر اینگونه بود وضعیت زندگی ام اینگونه نبود. با تمام حرف و حدیث‌هایی که پشت سر من است یک خانه در تهران، یک ویلا در نوشهر شمال و چند مغازه دارم که این مغازه‌ها را هم شریک هستم. ۲ تا ماشین هم دارم که سوار می‌شوم.

برخی آدم‌ها فقط شعار می‌دهند

دایی تصریح کرد: به جز این ببینید من چه دارم یا خانواده ام چه دارند. مگر از کسی ترسی دارم، اما هزاران نفر را می‌شناسم که بروید ببینید با حقوق دولتی چه دارند. اصلا علی دایی پیش آن‌ها باید به قول قدیمی‌ها لنگ اندازد. بروید نگاه کنید چه اموالی به اسم همسر یا بچه هایشان شده است؟ متاسفانه برخی آدم‌ها فقط شعار می‌دهند که فدایی مملکت هستیم یا فلان. فدایی مملکت یا عاشق مملکت چرا سال‌ها است بچه هایت آن سوی آب‌های ایران زندگی می‌کنند و در ایران زندگی نمی‌کنند؟ با این وضعیت دلار چه میزان هزینه زندگی آن‌ها می‌شود؟ من کار شخصی خودم را دارم و در فوتبال هم کار می‌کنم. در ۱۰ جا مشاور و معاون نیستم که برای آن‌ها حقوق آنچنانی بگیرم.

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام

دایی تصریح کرد: همه چیز من مشخص است. اگر کارم خوب باشد زندگی ام از لحاظ مالی بهتر می‌شود و اگر نباشد مانند همه مردم باید فشار زندگی را تحمل کنم.

سرمربی سابق سایپا درباره شایعاتی که درباره احتمال حضورش در تراکتورسازی شنیده می‌شود، گفت: یک چیز به شما می‌گویم. من تا روز گذشته تیم داشتم و به هیچ عنوان به خودم اجازه نمی‌دادم پیش از اتمام فصل با تیمی صحبت کنم. چند پیشنهاد به من شده است که می‌توانم با خیال راحت به آن‌ها فکر و با مسئولان این باشگا‌ها صحبت و مذاکره کنم.

او درباره اینکه با توجه به بی مهری‌هایی که در سال‌های اخیر هواداران تراکتورسازی نسبت به او داشنه اند آیا تمایلی به سرمربیگری در تبریز دارد یا خیر، بیان کرد: تا اتفاقی نیفتد نمی‌توانم صحبت کنم. اگر من را بخواهند می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم. الان که نه به بار است نه به دار است و کسی با من صحبت نکرده صحبتی ندارم. تنها خودم نیستم و باید خانواده ام را هم در نظر بگیرم. نمی‌توانم به صورت انفرادی تصمیم بگیرم. این حرف‌ها نیست.

او درباره اینکه آیا از مسئولان فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری در تیم ملی پیشنهاد دارد یا خیر، بیان کرد: از این به بعد هرکس به من پیشنهاد داد می‌توانم راحت به آن فکر بکنم و با او صحبت کنم. اگر به نتیجه برسم کارم را انجام می‌دهم، اما اگر به نتیجه هم نرسیم خدا پدر و مادر افرادی را بیامرزد که من را راحت کردند تا شما قیافه ام را نبینید.

دایی درباره اینکه به نظر می‌رسد مدیران باشگاه سایپا با در نظر گرفتن صحبت هایش پس از بازی با ذوب آهن مبنی بر فرار از سایپا در پایان فصل خودشان فراری رو به جلو داشته و پیش از پایان فصل حکم اخراجش را صادر کرده اند، گفت: قبل از بازی با ذوب آهن قرار بود من را اخراج کنند و این موضوع چه ربطی به مصاحبه من دارد؟ مطمئن باشید حرف حق و حرف دلم را زده ام و نمی‌توانم بگویم راحت شده ام؟ حکم اخراج من قبل بازی با ذوب آهن صادر شده بود و فقط خدا را شاکرم که این اتفاق با باخت تیم من همراه نشد چرا که خیلی‌ها منتظر این مسئله بودند. خدا را شکر اکنون که از سایپا بیرون آمدم وجدانم راحت است نهایت تلاش خود را به کار گرفتم و از سال گذشته تاکنون اگر دروغ نگویم بالای ۱۰ بار جلوی اعتصاب بازیکنان سایپا را گرفتم.

دایی درباره اینکه با توجه به بیانیه کارمندان باشگاه سایپا علیه او به نظر می‌رسد بین کادرفنی و مدیریت این باشگاه از ابتدای فصل مشکل وجود داشته است، بیان کرد: ما که می‌خواهیم حقیقت را بگوییم و می‌خواهیم با مردم روراست باشیم همیشه مورد اتهام هستیم. من که نمی‌توانم بگویم گلستان و باغ و بلبل به راه است. اگر اینگونه حرف بزنم خیانت کرده ام و این مدلی بزرگ نشده ام چیزی که می‌بینم را نگویم. به همین دلیل همیشه حقایق را گفته ام. شاید خیلی وقت‌ها ملاحظه کرده و خیلی چیز‌ها را هم نگفته ام، اما اکنون این اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: افتخار می‌کنم سه بار به خاطر گفتن حق اخراج شدم. این بزرگ‌ترین افتخارم است. فکر می‌کنم اخراج از سایپا مدالی بود که بار دیگر خداوند نصیب من کرد تا آدم‌هایی که نه فوتبالیست و نه خودروساز هستند اخراجم کنند. مشکل ما این است فردی را مدیر کارخانه می‌گذارند که در پتروشیمی مسئولیت داشته است. نمی‌دانم پتروشیمی چه ربطی به خودروسازی دارد؟

دایی افزود: هیچ جای دنیا چنین موضوعی را ندیده ام، اما در ایران چنین اتفاق‌هایی می‌افتد. آدم خیلی چیز‌ها را نمی‌خواهد بگوید و من هم دوست ندارم خیلی از مسائل را بگویم. اکنون آن‌ها را در دلم می‌گذارم و به زبان نمی‌آورم. خیلی از مسائل را نمی‌توان راحت به زبان آورد.

دایی درباره اینکه آیا راهکاری برای اینگونه رفتار کردن مدیران غیرفوتبالی با اسطوره‌ها دارد یا خیر، بیان کرد: عذر می‌خواهم، اما منافع خیلی‌ها به خطر می‌افتد اگر من اخراج نشوم. به غیر از این هیچ چیز وجود ندارد. اطلاعات خبرنگاران باید خیلی کامل‌تر از من باشد و شاید هم خیلی هایتان می‌دانستید و نمی‌گفتید  مشکل ما این است. ناگهان فردی را از جایی اخراج می‌کنند و ناگهان فرد دیگری وابسطه همان آدم را جای دیگری می‌گذارد. مسائل پیچیده‌ای را در بخش مدیریتی داریم.

دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام

دایی درباره اینکه آیا سرمربی بعدی تیم ملی باید از مربیان داخلی باشد یا ایرانی، گفت: من در جایگاهی نیستم که چنین نظری بدهم. همه مردم دوست دارند سرمربی بزرگ خارجی، مربی بعدی تیم ملی باشد، اما این موضوع، اما و اگر زیاد دارد. با این وضعیت دلار فدراسیون به تنهایی می‌تواند مربی بزرگ بیاورد یا نمی‌تواند. مردم دوست دارند فدراسیون مربی بزرگ خارجی‌ای در سطح کی‌روش به ایران بیاورد. آیا این اتفاق امکان پذیر است؟

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه آیا اخراج‌های غیرفنی اش سبب نمی‌شود از سرمربیگری در فوتبال دلسرد شود و رو به سمت مدیریت در این رشته بیاورد، بیان کرد: برای پشت میز نشستن زاده نشدم و باز هم می‌گویم این میز و صندلی به هیچکس وفا نکرده است. تمام افرادی که من را اخراج کردند اکنون کجا هستند؟ چه جایگاه و منزلتی دارند. مطمئن باشید آینده بزرگ‌ترین قاضی است و همه چیز را نشان می‌دهد. مطمئن باشید آینده می‌گوید علی دایی که بوده و امثال مدبرها، گودرزی‌ها و احمدی نژاد‌ها که بودند. آینده همه چیز را نشان می‌دهد و نسل‌های بعدی می‌فهمند.

دایی درباره اینکه آیا فوتبال ایران در آستانه ورشکستگی است یا خیر، گفت: بی شک خیلی از باشگاه‌ها چنین وضعیتی دارند. نمی‌دانم چرا کارخانه‌ها و سهام‌دارانشان نمی‌خواهند با مردم رو راست باشند. چرا همین کارخانه سایپا به بدهی‌های میلیاردی اش اشاره نمی‌کند تا مردم و سهامدارانش بدانند. فکر می‌کنید من نمی‌فهمم چرا خبر اخراج من مدام منتشر می‌شود؟ به همین دلایل گفتم برخی می‌خواهند آرامش را از من بگیرند. آدم نمی‌تواند بالایی را وصل کند و بنده خدا بچسبد و بگوید هر کاری دلم‌بخواهد انجام می‌دهم.

دایی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی اش به مردم زلزله زده کرمانشاه و سرپل ذهاب گفت: می‌خواهم بار دیگر از مردم که کنارمان بودند تشکر کنم. از ابتدا قصد داشتیم یک روستا را بسازیم که خوشبختانه با خواست خدا خانه‌های سومین روستایی که به گِل تبدیل شده بود بازسازی اش را شروع کردیم. خانه‌های جدیدی ساختیم و در روستای سوم هستیم، اما به دلیل برخی قوانین مردم نمی‌توانند به ما کمک کنند شاید فقط بتوانیم فقط کار‌های بیرونی و اسکلت نمای خانه‌های روستای آخر را انجام بدهیم و امیدواریم کار‌های داخلی اش مانند کاشی کاری و ساخت آشپزخانه را خود مردم انجام بدهند.

او درباره مسدود شدن حساب‌های بانکی اش اظهار داشت: ناراحت بودم که چرا قبل از بررسی حساب هایم را بستند، اما اکنون این حساب‌ها باز شده است و مشکلی نداریم.

دایی درباره شایعاتی که درباره جانشینی یحیی گل محمدی جای خودش در تیم سایپا مطرح شده است، گفت: این موضوع به من ربطی ندارد و هر کی می‌خواهد به سایپا بیاید. برای جانشینم در این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. من اخراجم از سایپا را مشکل نمی‌بینم و حتی آن را اتفاق خوبی برای خودم و زندگی ام می‌دانم.

او در پایان تصریح کرد: (تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ) عزت و ذلت دست آن بالایی است و من همه چیزم را از آن بالایی دارم. خیلی جا‌ها افراد زیادی می‌خواستند من را زمین بزنند، اما آن بالایی به شکلی من را بالا برد که اصلا هیچکس فکرش را نمی‌کرد. از این به بعد کاری نمی‌کنم این رابطه خراب بشود و جایگاه خودم را می‌دانم، اما به آقایان محترم می‌گویم هستند افرادی که در وصف شما گفتنی‌های بسیاری دارند. اگر لازم باشد آن مطلب با مدرک بیان می‌شود و آن موقع واویلا است. آن زمان که رسوایی تان دربیاید خیلی از شما جایی بین مردم ندارید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
آدم مغرور و کم ظرفیت و بی جنبه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقاي دايي بهترين بازيکن دنياست اين تو قضيه زلزله کرمانشاه ثابت شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد رودسری
۱۳:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
یاشاسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دایی مرد است.واقعا مرد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
زنده باد علی دایی .
-
حسین
۱۰:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینم از برخوردشون با اسطوره فوتبال
-
محمدرضا
۱۰:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید شرکت سایپا به جرم گرانفروشی و فروش پراید 5 تومانی به قیمت 55 میلیون تومان و تیبای 7 میلیون تومانی به قیمت 75 میلیون تومان تعطیل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
به امید روزی که مافیای خودرو ، سایپا و ایران خودرو تعطیل بشن وبا مدیرانشون برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
دایی یاشاسین
Russian Federation
sahin
۰۹:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
یاشسین ترک بالاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دایی مرد با شرفیست
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۰۰:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
دمت گرم شهریار
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۰۰:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دایی دوست دارم ،گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۰۰:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دایی دوست داريم
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی آقا فقط میتونم بهتون بگم درود بر شرفتون زنده باشی و سلامت به کوری چشم دشمنان تون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دايي بهترين فوتبال ايران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی آقا دوستت داریم خدا یار ویاورت باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دایی عشق درد و بلات بیفته به جون بدخواهات
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۳:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
این دایی هیچ وجه حرف حساب نمیزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو خوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرد فقط علی دایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود به شرفت درود بر هر چه آدم راستگو و صادق وباخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
قشر ضعیف جامعه بحقیقت معلما وکارگرا هستن .معلمی که ۱۶سال یا ۱۸سال درس خونده لیسانس یافوق هست با۳۰سال سابقه ۳میلیون دریافتیش هست خودتون قضاوت کنید .دراین بین معلما مظلوم ترین قشر هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
نمی دونم آیا می دونید که معلما هم مثل کارگرا حقوق پایینی دارند هرچند حقوق اونها سرماه پرداخت میشه . دریافتی یک معلم با۳۰سال سابقه ولیسانس نزدیک ۳میلیون هست این درحالیه که بعضی ازشرکت ها با۱۵سال سابقه ومدرک دیپلم وزیر دیپلم ویابی سواد ۷تا۸میلیون می گیرند .ایناوجودداره
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر شما طرفدار کارگر هستید من در این قشر زندگی کرده ام? میشه حقوقتون رو ذکر کنید آقای دایی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دایی یه چهره ماندگاره ولی سایپا و ایران‌خودرو رفتنی هستن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
زنده باد شهریار فوتبال ایران
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
زنده باد علی دایی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر شرف مدیران سایپا ۰به سرمربی فوتبال چه ربطی دارد به امور داخلی کار خانه دخالت کنه ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دایی خیلی شرف داره
Iran (Islamic Republic of)
ه
۲۰:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دایی فقط شلوغ می کند
Iran (Islamic Republic of)
یاسوج
۲۰:۱۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ هنوز هم اقای فوتبال ایرانی مرد
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۹:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من یه ده شصتی هستم ولی به خداوندی خدا تاالان چیزی درموردی آقا علی دای نشنیدم حتی حرف بد فقط فقط درموردکارهای خوبش شنیدم وخدا انقدرانقدر نگهداردش که تاجای که میتونه به مردم مثل الان کمک کنه افتخار ایرانه،کسی که سرش بری امام حسین میره ودرست میگه خودشه تایاد دارم همه کاری کرده برای زلزله زدهها سیل زدها وخیلی چیزها که نخواسته لو بره
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۹:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر شرفت بزرگمرد، خدا حفظ کنه تورو
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۹:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی اقا درد دل مابود ...خدا حفظت کنه..
قبلا یجوری همه دوستت داشتن ولی از این بعد بیشتر و محبوبتر شدی
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۱۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای علی دا یی حرف حساب شما این بود که چرا دوبرابر قرداد تو وبازیکنان تیم سایپا به شما پول نمی دهند تورو همه می شناسند که فقط سنگ خودتو به سینت میزنی وانقدر گنده گوی نکن سرتو بنداز پاعین وپول های باد آوردتو خرج کن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظرم حرفات کاملآ اشتباه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما رو قاطی همه نکن ما جز اون همه که تو میگی نیستیم.از طرف ما حرف نزن خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر علی دایی
-
سعیدی
۱۰:۴۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
معلومه از اعضای مدیران سایپا هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دایی حرف دل مردمو زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مافیای خودروسازی که کلاهبرداری میکنن هیچ کسم نیست ازشون بپرسه چون خودشون با هم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
هرکس که به فکر محرومان است وبرای آن ها حرف می زند وهزینه میدهددرپناه خدا مویدباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
حق با آقای دایی است. جای تاسف برای سایپاست. خودروهای بی کیفیتشان را با قیمت های گزاف به مردم میفروشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما خودت مگه از همین دولت حمایت نکردید که بچه هاشون همه اون ور آب هستن؟ چه شد یکهو منتقد شدی؟ راستی خود شما اگه می تونستی در خارج مربی باشی در ایران می موندی؟
درد کدوم جامعه رو گرفتی؟ شما از این ناراحتی که حقوقت بیشتر نشده ...نیاز نیست به فکر ما مستضعفان باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای کاش همه مثل علی دایی بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
زلزله زده های کرمانشاه رو ایشون تا حد توان کمک رسوندن و دردشونو گرفتن خیلی بیشتر از توانشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو مستضعف نیستی وگرنه چنین حرفایی نمیزدی توام جز همونایی هستی که باعث اخراج علی دایی عزیز شدن .از طرف ما مستضعفا نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من هیچ وقت دعا نمیکنم که دو رنگ باشم...از طرف خودت بخواه که مثل دایی باشی چون لیاقتت همین دایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی دایی زنده باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من به عنوان یک کارگر از علی دایی که کارگر رو مقدس میدونه تشکر میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۶:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
حرف حق همیشه به دل میشینه
آخرین اخبار