به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: وینفرد شفر از مربیان خوبی بود که وارد ایران شد. او در سه کشور سابقه مربیگری داشت. شفر زحمت کشید، اما بضاعتش همین بود. با توجه به نتایجی که ما داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که با او قطع همکاری کنیم. با تک تک اعضای هیئت مدیره صحبت کردم و در نهایت تصمیم نهایی را گرفتیم.

فتحی: شفر اگر توافق نکند باید مربیگری را کنار بگذارد/ دنبال یک مربی بزرگ خارجی هستیم/ صیادمنش را سرمربی تیم بولدش کرد

مگر در مراسم معارفه شفر، منصوریان حاضر بود؟

او تصریح کرد: شفر از طریق سایت مطلع شده بود که تعلیق شده و به ما گفت که باید نامه بدهید و ما نامه را هم به او دادیم، اما بازهم اصرار داشت به تمرین بیاید. کار او غیر حرفه‌ای بود. جوی که او ایجاد کرد، علیه ما استفاده شد. او ۵۰ سال مربی بوده و بار‌ها انتخاب و برکنار شده است. مگر در مراسم معارفه او، منصوریان حاضر بود؟

فتحی خاطر نشان کرد: پس از دربی هم جلسه هیئت مدیره داشتیم و برخی دوستان عقیده داشتن او باید برود، اما گفتیم به او فرصت دیگری بدهیم، چون در آسیا بازی‌های مهمی داشتیم. ما مصالح باشگاه را سنجیدیم.

قرارداد شفر غیر حرفه‌ای بود

او اطهار کرد: متاسفانه با شفر قرارداد غیر حرفه‌ای با مبلغ نجومی امضا شده است. مرسوم نیست مربی حق فسخ داشته باشد، اما باشگاه این حق را نداشته باشد. قرارداد او بالای یک میلیون دلار است. شاید در جام جهانی ۷-۸ مربی قراردادشان بیش از یک میلیون دلار بود. ساشا شفر بدون داشتن مدرک معتبر آنالیزوری، قرارداد بالایی با استقلال بسته بود. ما قرارداد خوبی با شفر نداشتیم. تلاش می‌کنیم با کمترین هزینه جدایی شفر رقم بخورد. با او جلسه‌ای می‌گذاریم و صحبت می‌کنیم.

فتحی: شفر اگر توافق نکند باید مربیگری را کنار بگذارد/ دنبال یک مربی بزرگ خارجی هستیم/ صیادمنش را سرمربی تیم بولدش کرد

شفر هیچ مشکل اخلاقی نداشت

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: با گرو و نویمایر قراردادمان بلند مدت بود، اما با آن‌ها مذاکره کردیم و بدون یک ریال اضافه، قراردادشان فسخ شد. این توانایی در باشگاه هست. ساشا قرار بود به قائمشهر برود، اما گواهی پزشک آورد که مریض است و من اجازه دادم که نرود. ما قرارداد فورکل و فیلیپ را معقول بستیم. هواداران به ما اطمینان کنند. ما با کمک دوستان، تلاش می‌کنیم با کمترین هزینه موضوع را حل کنیم.

ترانسفر بازیکن یک راه درآمدزایی است

فتحی بیان کرد: اللهیار صیادمنش مثل سایر جوانان ما آینده دار است، اما یکی از راه‌های درآمدزایی چیست؟ تبلیغات محیطی چقدر برای ما درآمد داشته است یا بحث لباس تیم که در منیریه می‌فروشند بدون سود برای باشگاه. یکی دیگر از راه‌ها ترانسفر است. صیادمنش و چند بازیکن دیگر پیشنهادات خیلی خوبی دارند.

او گفت: درباره همه این بازیکنان مذاکراتی شده و با رعایت اصول باشگاه، تصمیم نهایی گرفته می‌شود. درآمد ترانسفر بازیکنان خرج پاتوسی و ... می‌شود. اللهیار به دلایلی که قابل طرح نیست، توسط شفر بولد شد. رضا کریمی چقدر زمان شفر اجازه خودنمایی پیدا کرد؟ تیموری، مرادی، تقی پور، محمدی مهر، خادم پور و ... کجا هستند؟ انتقال بازیکن به سرمربی ارتباطی ندارد و در اختیار باشگاه است. حوزه اختیارات سرمربی، چمن سبز است.

فتحی: شفر اگر توافق نکند باید مربیگری را کنار بگذارد/ دنبال یک مربی بزرگ خارجی هستیم/ صیادمنش را سرمربی تیم بولدش کرد

به دنبال یک مربی بزرگ خارجی هستیم

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: چهارشنبه جلسه کمیته فنی داشتیم و مشورت‌های خوبی صورت گرفت. به دنبال یک مربی توانمند و بزرگ خارجی هستیم. یک مربی جوان که انگیزه بالایی داشته باشد و سبک کارش به ما شبیه باشد. ما دنبال کسی هستیم که به آکادمی ما نظارت کند. در آکادمی ما ده‌ها اللهیار، رضا کریمی، آذری، پورتقی و مرادی حاضر هستند. خود فرهاد مجیدی هم تمایلی به سرمربیگری تیم برای فصل بعد ندارد.

او تصریح کرد: رایزنی با مربی خارجی را شروع کرده‌ایم. شاخصه‌ها مشخص شده، اما مصادیق مشخص نشده است. من دیشب تا ۴ صبح در حال مشاوره و دیدن رزومه مربیان بودم. عزیزان پیشکسوت بدون چشم داشت، در کنار ما هستند و گزینه‌هایی را معرفی می‌کنند. سعی می‌کنیم اردوی پیش فصل خوبی هم داشته باشیم.

نسبت به قرارداد‌هایی که بسته‌ایم، پاسخگو هستم

امیرحسین فتحی خاطرنشان کرد: نسبت به قرارداد‌هایی که ما بسته‌ایم، پاسخگو هستم. هیچ بازیکنی را نمی‌توان به زور نگه داشت. الان کسی قرارداد ۱۰ ساله هم داشته باشد، نمی‌توان بزور او را نگه داشت. شرایط خیلی فرق کرده است. پاتوسی بازیکن ما است و یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد. پاتوسی‌های دیگر هم به جمع ما اضافه می‌شوند.

او گفت: ما هنوز در آسیا شانس داریم. بعد از دربی کسی فکر نمی‌کرد سپاهان و تراکتور ببازند تا ما بالا بیاییم. اگر پدیده را برده بودیم، امروز مدعی بودیم. یکی از معضلات ما همین بود که مثلا شفر به دنبال انتخاب سرپرست بود. به هر حال این‌ها گذشته و ما تلاش می‌کنیم با مربی بعدی قراردادی مناسب ببندیم. من وظایف خود را به خوبی می‌دانم. کار فنی جدا است و کار باشگاه داری هم جدا. امیدواریم با جذب یک مربی خوب و توانمند، استقلال را به چیزی که مستحقش هست، برسانیم.

فتحی اظهار کرد: در نوروز و پیش از دربی، ۲ سوم کشور درگیر سیل بود. در تهران زمین تمرین مناسب وجود نداشت. مشکل زمین تمرین برای ما و پرسپولیس مشترک بود. هر ۲ در چمن مصنوعی و یا باتلاقی تمرین می‌کردیم. بگذریم از اینکه تمرینات ما برای دربی با نظر شفر دیرتر شروع شد.

شفر در شهرآورد موضع درستی نگرفت

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: در موضوع پنالتی دربی، مهدی رحمتی نقشی نداشت. مصاحبه بعد از بازی شفر، مشکلاتی ایجاد کرد. رحمتی تنها به منشا گفت طبق دستور شفر، تو نباید پنالتی بزنی و پاتوسی و یا ایسما باید پنالتی را بزنند. رحمتی صحبتی با اسماعیلی نداشت. متاسفانه دوستانی که استقلال و سید ما را دوست ندارند، حواشی‌ای را ایجاد کردند و فشار زیادی به تیم وارد کردند. شفر هم موضع خوبی نگرفت تا وضعیت اینی شد که می‌بینید.

فتحی: شفر اگر توافق نکند باید مربیگری را کنار بگذارد/ دنبال یک مربی بزرگ خارجی هستیم/ صیادمنش را سرمربی تیم بولدش کرد

کشور ما فقر زمین تمرین دارد

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: کمپ مرحوم حجازی قابل استفاده برای تیم بزرگسالان ما نیست. سال قبل برآورد مالی کردیم و امسال هم سرمایه گذار مشخص شده است تا کار‌های مربوطه انجام شود. این زمین حدود ۷ الی ۸ میلیارد هزینه دارد. زمین مجموعه انقلاب هم بعد از فصل در اختیار ما قرار می‌گیرد. این زمین قرار بود زودتر آماده شود، اما بارش‌های مداوم این زمان بندی را عقب انداخت. زمین تهرانسر هم درحال حاضر در اختیار ما است. متاسفانه افرادی یک روز سفر با اتوبوس، یک روز هتل و یک روز زمین را بهانه می‌کردند و این در حالی است که این شرایط برای سایر تیم‌ها هم بود.

او خاطر نشان کرد: وضعیت اقتصادی ما با سال قبل خیلی فرق کرده است. دلار زمانی که با شفر قرارداد می‌بستند ۴۴۰۰ بود، اما امروز ۱۴۴۰۰ است. حامی مالی تا سال قبل به تعهداتش عمل کرده بود، اما بخشی از درآمد‌ها پیش خور شده بود. به هر حال ما ۷ - ۸ خارجی داریم که حتی با تعهد حامی مالی هم تامین مبالغ آن‌ها به دلیل وضعیت دلار، سخت است. درآمد ما در فیفا بلوکه شده است. نیمی از این پول در اختیار پروپئیچ قرار می‌گیرد که روزی با ۳۰ هزار دلار حاضر بود توافق کند، اما امروز باید حدود ۴۰۰ هزار دلار به او بدیهم.

فتحی بیان کرد: با تلاش ما پرونده گومز بسته شد، اما پرونده بویان مستعد صدور رای هست. جپارف هم بابت مطالباتش به فیفا شکایت کرده است. خوشبختانه در بحث بدهی‌های داخلی با کمک دوستان و لطفی که طلبکاران به خصوص پیشکسوتان عزیز داشتند، به توافقاتی رسیدیم و موفق شدیم مجوز حرفه‌ای را بدست آوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سعید فروزان
۲۲:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اول یک زمین تمرین استاندارد درست کنید بعد صحبت از مربی بزرگ خارجی ، مربی بزرگ خارجی مدیریت بزرگ هم لازم دارد و مشکل بزرگ مملکت هم همین نبودن مدیریت درست است
آخرین اخبار