«استفن مور» که پیش از این به خاطر اظهارات جنجالی‌اش مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود، از نامزدی هیات مدیره بانک مرکزی آمریکا کنار کشید.

یکی دیگر از نامزدهای هیات مدیره بانک مرکزی آمریکا هم از قبول این سمت کنار کشیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد «استفن مور» از فهرست نامزد‌های عضویت در هیات مدیره بانک مرکزی آمریکا کنار کشیده است. این موضوع در حالی اعلام شد که در روز‌های اخیر برخی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا نسبت به مواضع این اقتصاددان محافظه‌کار ابراز نگرانی کرده بودند.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی با تعریف و تمجید از شخصیت و کار مور نوشت وی تصمیم گرفته است از فهرست نامزد‌های بانک مرکزی آمریکا خارج شود. استفن مور ۵۹ ساله مشاور ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی وی بود.

هفته گذشته هم «هرمان کین» نامزد دیگر برای دو پست خالی کمیته پولی بانک مرکزی آمریکا، کنار کشیده بود.

اما یکی از اظهارات جنجالی مور به سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد که وی مخالف دستمزد بالاتر زنان نسبت به مردان بود چرا که طبق عقیده، این موضوع می‌تواند تاثیر منفی بر ثبات خانوادگی داشته باشد.

پنج سناتور جمهوریخواه روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بودند که مشکلاتی جدی در این نامزدی می‌بینند. از سوی دیگر در روزهای گذشته دو نماینده کنگره هم نگرانی‌های خود را در این زمینه ابراز کرده بودند.

کاخ سفید هم در پی این انتقادها، روز دوشنبه گذشته تاکید کرده بود که در حال بررسی نظرات این اقتصاددان است.

هیات مدیره بانک مرکزی آمریکا شامل ۱۹ عضو است که هفت عضو کمیته مالی که سیاست‌های پولی را تعیین می‌کند توسط رئیس جمهور معرفی می‌شوند و باید عضویت آن‌ها به تایید سنا آمریکا برسد. در حال حاضر دو پست کمیته مالی بانک مرکزی آمریکا خالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار