رئیس قوه قضاییه گفت: ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات قوه قضاییه به منظور رفع مشکل اولیه دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

۸۰ میلیارد تومان اعتبار به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت/رفع مشکلات حوزه قضایی در سیستان و بلوچستان در اولویت استبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: این اعتبار برای رفع نیاز‌های اولیه دستگاه قضایی این استان نظیر توسعه ساختمان، خانه‌های سازمانی و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه تخصیص خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین مشکل کمبود قضات و نیروی انسانی کارآمد حوزه قضایی سیستان و بلوچستان بزودی مرتفع می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مسائل و مشکلات حوزه قضایی سیستان و بلوچستان با حضور ۶ هیات در ۶ منطقه از این استان از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت تا در گام نخست زمینه رفع آن‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های مردم سیستان و بلوچستان گفت: مردم مرزدار این خطه از ایران اسلامی دارای شاخص‌های ارزشمندی نظیر ایمان و اعتقاد به خدا هستند که در هر برهه از انقلاب و نظام حضور ارزشمندی از خود به نمایش گذاشته اند.

آیت الله رئیسی از نیرو‌های نظامی و مردم سیستان و بلوچستان در پاسداری شایسته از مرز‌های کشور تقدیر کرد.

وی بیان کرد: حل مشکلات توسط سران طوایف و بزرگان از مسائل مطرح شده در نشست‌های برگزار شده در سفر ۲ روزه به سیستان و بلوچستان بود به طوریکه نقش آفرینی مردم و سمن‌ها در این عرصه منجر به کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها می‌شود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اجرای قانون و عدالت بدون نگاه به گرایش، جایگاه، قومیت، مذهب و مبارزه بی امان با هرگونه شرارت، نا امنی و فساد را از دیگر موضوعات مورد تاکید در نشست‌های مسئولان عالی قضایی در سیستان و بلوچستان برشمرد.

وی بیان کرد: ما نباید مطلقا اجازه دهیم در هیچ کجای نظام اسلامی فساد لانه کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مسئولان و دستگاه قضایی به طور ویژه اجازه نخواهند داد که فساد در هیچ کجا از سازمان و دستگاه‌های اجرایی جمهوری اسلامی رخنه کند.

وی تصریح کرد: پیام مردم سیستان و بلوچستان برای دوستان دوستی و یکپارچگی و برای دشمنان ایستادگی و نقشه برآب کردن تمام توطئه هایشان است.

رئیس دستگاه قضا بر بصیرت افزایی توسط علمای دین تاکید کرد و افزود: هرچه دامنه آگاهی افراد از جرائم افزایش یابد زمینه برای بروز این گونه رفتار‌های هنجارشکن کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: تولید علم و فناوری از مهمترین فصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و دانشگاه بهترین بستر برای رسیدن به این هدف است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان استانی با ظرفیت‌های خدادادی بسیار مانند گیاهان دارویی، انرژی‌های پاک، اقتصاد دریا و تولید کننده بزرگ محصولاتی، چون خرماست که با استفاده از کار‌های دانش بنیان می‌توان از این ظرفیت‌های ارزش افزوده ایجاد کرد و موجب بهبود کسب و کار و اشتغال برای مردم این استان شد.

وی با بیان اینکه وجود ۱۰۰ هزار دانشجو در سیستان و بلوچستان از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: با این تعداد نیروی جوان فرهیخته و استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی می‌توان تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل و زمینه رونق تولید را فراهم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری از حمایت دستگاه قضا از اقدامات دانش بنیان و حوزه علم و فناوری تاکید کرد.

وی با اشاره به نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از مسکلات مطرح شده در این نشست باید از طریق دولت پیگیری و حل شود.

آیت الله رئیسی افزود: رفع مشکلات حوزه قضایی در سیستان و بلوچستان در اولویت است.

انتهای پیام/ع

رفع مشکلات حوزه قضایی در سیستان و بلوچستان در اولویت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار