رئیس مجلس گفت:۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه کارآفرینی در روستا‌ها اختصاص یافته است.

در شرایط فعلی حمایت از واحد‌های کوچک و متوسط یک ضرورت استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان سفر دوروزه‌اش به خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر توفیق پیدا کردیم که هم به زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) مشرف شویم، هم خدمت مردم شریف استان عرض ارادت کرده باشیم و هم با دعوتی که استان از ما داشت به منطقه تربت‌حیدریه آمدیم. تا از نزدیک در جریان تلاش و فعالیت‌های انجام‌شده قرار بگیریم.
 
وی با بیان اینکه امروز بخش خصوصی پروژه‌های بسیار خوبی را آغاز کردند، تصریح کرد: این پروژه‌ها درزمینهٔ محصولات ساختمانی مانند کاشی، کار‌های فلزی در معدن و سد روستای نسر بود که توانستند زمینه‌های آن‌ها را فراهم کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمان ساخت سد نسر طولانی شده بود، گفت: باهمتی که در استان انجام دادند، این سد هم کمک می‌کند که آب‌ها و سفره‌های آب را پرآب کنند و هم برای جوانان این روستا می‌تواند اینجا کار کند و از این ظرفیت برای کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی استفاده کنند.
 
لاریجانی با تأکید بر گسترش ایجاد و احداث این قبیل پروژه‌ها و طرح‌ها، افزود: استاندار خراسان رضوی ایده‌ای در استان دنبال می‌کند تا برای بخش‌های مختلفی که عقب‌ماندگی اقتصادی دارند، یک شرکت یا واحد موفق معین تعیین کنند تا با ارائه آموزش و حمایت‌هایی که انجام می‌دهند زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد بستر در آن فراهم شود.

وی با تمجید از اقدام استاندار خراسان رضوی در تحقق این ایده تصریح کرد: انتظار می‌رود این مدل به‌صورت مکتوب به استان‌های دیگر ارسال شود تا استانداران این روش را در شرایط فعلی دنبال کنند تا هر چه سریع‌تر جوانان صاحب شغل شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال آینده تحرک اقتصادی خوبی برای اینکه مردم روی پای خودشان بایستند و زندگی آبرومندی داشته باشند خواهیم داشت، گفت: در سال جاری حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت قرض‌الحسنه برای کمیته امداد در نظر گرفتیم تا افراد جویای کار را صاحب شغل کنند، همچنین معادل همین تسهیلات را به بسیج اختصاص دادیم تا در اختیار جوانان بااستعداد و کارآفرین قرار دهند.

لاریجانی افزود: در تبصره ۱۸ نیز منابع قابل‌توجهی در اختیار بانک‌ها قراردادیم تا در اختیار واحد‌هایی که می‌توانند درزمینهٔ تولید در استان‌های مختلف فعالیت کنند پرداخت نمایند.

وی با بیان اینکه با اذن رهبری یک بودجه‌ای برای توسعه روستا‌ها از صندوق توسعه ملی اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: با مبلغی که بانک‌ها می‌گذارند، این بودجه به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد تا برای راه‌اندازی واحد‌های متناسب در حاشیه روستا‌ها پرداخت شود تا از این طریق روستائیان بخش مکملی برای زندگی خود داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی حمایت از واحد‌های کوچک و متوسط یک ضرورت است، گفت: در وضعیتی که امروز با حجم بالای بیکاری داریم باید به این بخش کمک کرد، بنابراین سیاست‌های حمایتی در قالب پرداخت تسهیلات برای کمک و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

پایان سفر دو روزه رئیس مجلس به خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.