رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور گفت: در دو سال آینده همایش حکیم میرفندرسکی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  حسن بلخاری ظهر امروز در همایش بزرگداشت حکیم میرفندرسکی اظهارداشت: حکیم سیدابولقاسم میرفندرسکی یکی از مفاخر برجسته اندیشه ما است. وی در زمان خود از شخصیت‌ها و حکمای بین‌المللی محسوب می‌شد، به ویژه در هند آوازه وی بسیار شنیده شده و بسیاری از اندیشمندان وی را می‌شناسند.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور تلاش می‌کنیم تا همایش میرفندرسکی را به صورت بین‌المللی تا دو سال آینده در گلستان برگزار کنیم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر ایران بیان داشت: در فرهنگ اسلامی جامعیت حضرت بر دل و عقل است و حکیم میرفندرسکی این جامعیت را به دست آورده بود. این قدرت میرفندرسکی سبب شد تا وی را نسبت به دیگر مفاخر متمایز کند.

یازرلو، دبیر همایش حکیم میرفندرسکی اظهارداشت: این همایش از ۱۱ بهمن سال گذشته آغاز شد و در اول اسفندماه سال ۹۷ فراخوان آن به تمام دانشگاه‌ها و حوزه‌های علیمه اعلام شد.

وی افزود: دبیرخانه استانی این همایش در بخشداری منطقه فندرسک فعال بود و تا ۲۵ فروردین امسال ۱۵ مقاله به این دبیرخانه ارسال شد. امروز از ۱۵ مقاله ارسال شده پنج نفر برگزیده و تجلیل شدند.

انتهای پیام/ح
 


برگزاری همایش بین المللی حکیم میر فندرسکی در گلستان

 

منبع:تسنیم



برچسب ها: هیئت دولت ، مردمانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.