سرپرست استانداری گلستان گفت: امیدواریم مراسم‌های نکوهداشت این شاعر بزرگ ترکمن منجر به وحدت و همگرایی بین همه اقوام باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، میرمحمد غراوی پیش از ظهر امروز در دویست و هشتاد و ششمین سالروز ولادت شاعر و عارف ایرانی ترکمن «مختومقلی فراغی» که با حضور وزیر کشور در حال برگزاری است اظهار کرد: از حضور وزیر کشور در استان گلستان تشکر می‌کنم، ایشان پنج روز در زمان بحران در استان گلستان حضور داشت و پیگیری‌های زیادی داشتند تا زجر‌ها و آلام مردم سیل‎زده کاهش یابد.

وی با بیان اینکه از پیگیری و حمایت مردم ایران از مردم سیل‌زده گلستان که ۹۰ درصد آن‌ها ترکمن بودند تشکر می‌کنم، افزود: امروز روز نکوهداشت شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی است که ویژگی‌های بسیار خوب وی بارز است.

سرپرست استانداری گلستان گفت: همه ساله این برنامه در محل آرامگاه این شهید ترکمن برگزار می‌شود تا با عرفان و معرفت وی آشنا شویم.

غراوی با بیان اینکه در برخی از کشور‌ها اشعار مختومقلی به عنوان متون درسی در حال تدریس است، ابراز کرد: صحبت کردن در مورد مختومقلی برای شناساندن این شاعر بزرگوار زیره به کرمان بردن است.

وی بیان کرد: مختومقلی از تعریف بنده بی‌نیاز است چرا که معروف‌تر از معروف است و برای من جای سوال بود که چه چیزی منجر به ماندگاری مختومقلی شده که مانند ستاره‌ای در ادبیات ترکمن می‌درخشد.

سرپرست استانداری گلستان تاکید کرد: با وجود آنکه ظالمان زمان اشعار وی را نابود می‌کردند، ولی عاشقانه برای مردم شعر می‌سرود.

غراوی گفت: امیدواریم مراسم‌های نکوهداشت این شاعر بزرگ ترکمن منجر به وحدت و همگرایی بین همه اقوام باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.