معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: از ۸۲۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان تاکنون ۱۴۷ مورد به وضع سابق بازگشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه ۱۴۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قزوین به وضع سابق بازگشته است ، گفت:خارج کردن زمین‌های کشاورزی از چرخه تولید و تغییر کاربری آن‌ها ممنوع است و با متخلفان و سودجویان در این زمینه برخورد خواهد شد.

فرخزاد با اشاره به عوام فریبی و تبلیغات زیاد سودجویان برای فروش برخی زمین‌های اطراف شهر قزوین به این بهانه که روزی تغییر کاربری و ارزش افزوده خواهند یافت، افزود: متاسفانه اخیر شاهد خرید و فروش‌های خارج از محدوه شهر قزوین هستیم که با قیمت‌های بسیار بالا صورت می‌گیرد، ولی یک دهم آن‌ها نیز ارزش ندارند.

فرخ زاد اضافه کرد: مطابق با حریم مصوب شهر، کاربری کلیه اراضی واقع در اطراف شهر قزوین از جمله حواشی مسیر کمربندی شرق قزوین و جاده در دست ساخت مهرگان به قزوین، زراعی و باغی است و هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در این اراضی غیر مجاز و تخلف محسوب می‌شود.

معاون استاندار اضافه کرد: به هیچ عنوان این اراضی تغییر کاربری نمی‌یابد، چون مجوز تغییر کاربری آن‌ها نه در اختیار استان و نه مجموعه مدیریت شهری است.

وی گفت: در شورای حفظ حقوق بیت المال که با ریاست رییس کل دادستری استان برگزار شد، تصمیم گرفتیم با این سودجویان که تعداد آن‌ها زیاد هم نیست برخورد شود.

انتهای پیام/ک

خارج کردن زمین‌های کشاورزی از چرخه تولید و تغییر کاربری آن‌ها ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار