معاون توسعه کتابخانه‌ها گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، نهاد کتابخانه‌ها برای کمک به ترویج کتابخوانی برنامه‌هایی را برای سال ۱۳۹۸ تدوین کرده است.

۲۵۰۰ کتابخانه در سراسر کشور تجهیز می‌شوندمهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی، در خصوص سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قبل از برگزاری نمایشگاه تصور چنین استقبالی را نداشتم و خوشحال هستم که در حال حاضر روند نمایشگاه کتاب خوب بوده است. با اینکه احساس می‌کنم تعداد کتاب‌ها به دلیل افزایش قیمت کاغذ، در غرفه‌ها کمتر شده است.

رمضانی با اشاره به رونق اقتصادی و حضور مردم در نمایشگاه کتاب، بیان کرد: با ناشران که صحبت می‌کنم تا حدودی از وضعیت نمایشگاه امسال راضی هستند و یا می‌گویند مانند سال قبل است. البته به این نکته اشاره دارند که تعداد کتاب‌هایی که امسال فروخته شده نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌ها در خصوص برنامه‌های این نهاد گفت: نهاد کتابخانه‌ها نیز به نوعی مخاطب بازار نشر است. از این جهت که ما در نمایشگاه کتاب حاضر شده و برای کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور کتاب تهیه می‌کنیم. کارشناسان حوزه منابع در نمایشگاه حاضر شده و از غرفه‌ها خرید می‌کنند و نهاد کتابخانه‌ها امسال برای این موضوع برنامه ریزی جدی تدوین کرده بود.

وی افزود: دوستان ما در استان تهران نیز غرفه‌ای دارند که عضویت رایگان در کتابخانه ها، معرفی نهاد کتابخانه‌ها، بحث جشنواره رضوی، بحث فعالیت‌های نهاد و پویش بهار مهربانی که برای عزیزان سیل زده است، فعالیت می‌کنند. ما در سال‌های اخیر غرفه مفصلی در نمایشگاه کتاب نداشتیم و همانند مردم در حال بهره برداری از نمایشگاه کتاب هستیم.

رمضانی در خصوص برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب گفت:  ۲۵۰۰ کتابخانه در سراسر کشور وجود دارد که ظرفیت‌ خوبی برای بهره برداری مردم دارند. ما برای تجهیز آنها اقدام می‌کنیم. با نهاد‌های مختلف مذاکره شده و طرح‌هایی نیز در نهاد کتابخانه‌ها تدوین گشته است، ولی از جنس اقدامات مرسوم در این حوزه نیست و ما امیدواریم تمامی نهاد‌ها بتوانند کار‌های جدیدی در این راستا ارائه دهند تا این فضا را متفاوت‌تر کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار