به نظر می‌رسد احتمالا باید گوشی‌های تاشو را فراموش کنیم، چرا که سامسونگ می‌خواهد محصولی جدید با طراحی متفاوت را ارائه کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ مجبور شد تاریخ عرضه اولیه اولین گوشی تاشوی خود به نام "گلکسی فولد" (Galaxy Fold) را به دلیل آسیب‌پذیری صفحه نمایش آن به تعویق بیاندازد. این تصمیم در پی برخی گزارش‌ها مبنی بر شکستن و آسیب دیدن صفحه نمایش، برآمده شدن و یا به طور کلی از کارافتادن نمایشگر گرفته شد.

گوشی‌های تاشو هنوز نیامده، به مشکل خوردند!

حالا در حالی که همگان منتظر اعلام تاریخ جدید برای عرضه عمومی این گوشی هستند به نظر می‌رسد سامسونگ در حال کار بر روی یک نوع دیگر از نمایشگر است. همانطور که در عکس نشان داده شده است، صفحه نمایش این گوشی به جای تاشدن، به دور گوشی پیچیده شده است، به طوری که جلوی گوشی، قسمت بالای گوشی قسمت زیادی از پشت گوشی را نمایشگر پوشانده است.

ایده صفحه نمایش در پشت گوشی جدید نیست، گوشی دو نمایشگر Vivo Nex چُنین طراحی جالبی داشت. اگر چه که این دو نمایشگر جداگانه بود و پیوسته و یکپارچه نبود. در صورتی که طرح سامسونگ یک نمایشگر یکپارچه است. داستان این ایده به سال ۲۰۱۷ و گوشی Meizu Pro ۷ برمی‌گردد که دارای یک نمایشگر کوچک در پشت خود بود که البته آن هم از نمایشگر اصلی جدا بود.

در هر صورت داشتن یک صفحه نمایش در پشت منافع بالقوه زیادی دارد. مثلاً می‌تواند هنگام عکاسی به فرد حالات ایستادن و ژست گرفتن‌های متفاوت را پیشنهاد دهد. حتی ممکن است برای بازی نیز استفاده شود. یک بازی را تصور کنید که ادامه آن به پشت گوشی کشیده شود یا همزمان هر دو طرف درگیر باشند و با جابجایی و تکان دادن گوشی بازی کنید.

با این حال نباید زیاد به این طرح دل بست، چرا که تجربه نشان داده ثبت این اختراعات لزوماً تضمین کننده توسعه آن‌ها نیست و اغلب فقط یک سند پیشگیرانه برای جلوگیری از سرقت ایده توسط دیگران است.

منبع:الف

انتهای پیام/

آیا گوشی‌های تاشو نیامده می‌روند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.