مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران گفت: شهدای کارگری باید به عنوان الگوی رونق تولید و اقتصاد کشور بیش از پیش به جامعه معرفی شوند.

شهدای کارگری الگوی رونق و تولید اقتصاد کشورندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا جلالی در مراسم تجلیل از کارگران اداره کل که پیش از ظهر امروز برگزار شد، روز جهانی کار و کارگر را فرصتی مغتنم جهت قدردانی از تلاش این قشر زحمت کش و تاثیرگذار جامعه عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زند و این امر بیانگر اهمیت نقش این قشر در جامعه است.

وی نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام رونق تولید را یادآورشد و افزود: رونق تولید و برون رفت از تنگنا‌های اقتصادی مسئله مهم و اساسی امروز کشور است که این مهم جز با توجه به کارگران و برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت آنان میسر نخواهد شد.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران به تاکید اسلام درخصوص رعایت حقوق کارگران اشاره کرد وگفت: درحالی امروز برخی بی توجهی‌ها نسبت به این قشر خدوم، تاثیرگذار وکلیدی جامعه دیده می‌شود که از منظر اسلام، تاخیر در پرداخت حقوق کارگران ظلم تلقی شده و این امر امروز در برخی بخش‌ها مسئله ساز شده است.

جلالی با بیان اینکه کارگران در جریان پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی نیز از تاثیرگذاری بسیاری برخوردار بوده اند تصریح کرد: برون رفت از چالش‌های اقتصادی در هشت سال دفاع مقدس جز با تلاش کارگران در دو سنگر تولید و مبارزه علیه باطل ممکن نبود و شهدای کارگری باید به عنوان الگوی رونق تولید و اقتصاد کشور بیش از پیش به جامعه معرفی شوند.

وی بی توجهی برخی مسئولین به واردات کالا‌های اساسی را که از توان تولید آن برخورداریم مهلک‌ترین ضربه به بدنه صنعت عنوان کرد و گفت: مردم امروز کالای خارجی مصرف می‌کنند چراکه تولید آن در کشور متوقف و یا رو به کاستی نهاده و بیکاری کارگران، خروج ارز از کشور و کاهش رونق تولید مهمترین نتایج این بی توجهی در جامعه است.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران تزلزل جایگاه شغلی و دریافتی ناچیز علی رغم تلاش وکار زیاد را مهمترین گلایه‌ی کارگران در جامعه عنوان کرد و اظهارداشت:کارگران در بخش‌های مختلف اداره کل ایثارگران شهرداری تاکنون از سهم مهمی در خدمت رسانی به قشر شهدا و ایثارگر برخوردار بوده اند به طوری که کسب مقام اول اداره کل ایثارگران در میان تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در نتیجه زحمات و تلاش شبانه روزی این افراد میسر شده است.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با تاکید بر حفظ کرامت کارگران اظهارداشت: اگر امروز برخی افراد به دلیل عدم برخورداری از دانش کافی در ردیف نیروی کارگری قرار گرفته اند تنها به موجب توان مالی ضعیف آنان بوده و بازتاب عملکرد این افراد بیانگر آنست که بسیاری از این افراد از استعداد بالادر جهت کسب مشاغل مدیریتی برخوردارند و لازم است شرایط را جهت تحقق این مهم فراهم کرد.

جلالی خدمت به ایثارگران را فرصتی طلایی برای خادمین شهدا در اداره کل ایثارگران دانست و گفت: تکریم شهدای کارگری در اولویت برنامه‌های اداره کل ایثارگران است و ارتقاء سطح رفاه و معیشت این افراد همواره مورد توجه بوده است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از کارگران فعال در بخش‌های مختلف اداره کل ایثارگران با اهداء لوح یادبود تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار