نمکی آخرین وضعیت سلامت مردم در مناطق سیل‌زده در حوزه بیماری‌های واگیر را تشریح کرد.

آخرین وضعیت سلامت مناطق سیل‌زده در حوزه بیماری‌های واگیر/ از موفق‌ترین کشور‌ها در کنترل مسائل مربوط به سیل هستیمبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح پایگاه سلامت زنده یاد عذرا نوابی شهر قمصر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت به خصوص نظام بهداشتی یکی از اصلی‌تری کار‌های ما پس از انقلاب بوده، که باعث کاهش مرگ و میر مادران، نوزادان و گروه‌های آسیب پذیر شده است.

وزیر بهداشت بیان کرد: خدمات اولیه بهداشتی در این خانه‌های بهداشت توسط پزشکان، کادر مراقبین بهداشت و ماما‌ها به مردم ارائه می‌شود.

یک مورد اپیدمی هم در مناطق سیل‌زده نداشتیم

وی در مورد آخرین وضعیت سلامت مناطق سیل‌زده در حوزه بیماری‌های واگیر، گفت: خوشبختانه ما یکی از موفق‌ترین کشور‌های جهان در کنترل مسائل مربوط به سیل هستیم؛ ۲۵ استان درگیر سیل گسترده و ۶ استان درگیر سیل مخرب بودند که با هوشیاری همکاران ما در حوزه بهداشت و همدلی مردم و سایر ارگان ها، حتی یک مورد نیز اپیدمی در این مناطق وجود نداشت.

نمکی تصریح کرد: در مناطق سیل زده برای مراحل بعدی برنامه ریزی کرده‌ایم و به سمت مرحله تثبیت خواهیم رفت. تا این لحظه مشکلی در مورد خدمت رسانی حوزه سلامت نداشتیم و نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار