وزیر دفاع پیشین انگلیس که روز گذشته از سمت خود برکنار شد، ممکن است به اتهام افشای اطلاعات محرمانه زندانی شود.

احتمال زندانی شدن وزیر دفاع پیشین انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از اعضای پارلمان انگلیس در نامه‌ای به کمیسر پلیس این کشور خواستار انجام تحقیقات قضایی در خصوص برکناری «گوین ویلیامسون» وزیر دفاع سابق این کشور از سمت خود در ارتباط با دست داشتن در افشای اطلاعات محرمانه مربوط به شرکت هواوی شدند.

برخی نمایندگان پارلمان انگلیس در این نامه اعلام کردند با توجه به درز اطلاعات فوق محرمانه از شورای امنیت ملی این کشور، برای انجام این تحقیقات لازم است تا اطمینان حاصل شود که آیا اقدامات ویلیامسون نقض قوانین مربوط به اطلاعات محرمانه بوده است یا خیر. این تخطی قانونی حداکثر دو سال زندان را می‌تواند برای وزیر دفاع سابق انگلیس به دنبال داشته باشد.

تام واتسون، معاون رهبر حزب کارگر نیز در پیامی توئیتری خواستار اقدام پلیس انگلیس در این باره شد و گفت در صورتیکه ویلیامسون اقدام به درز اطلاعات جلسه شورای امنیت ملی کرده باشد باید براساس قانون محاکمه شود. وزیر دفاع سابق انگلیس بدنبال مطرح شدن این اتهامات علیه او در نامه‌ای به ترزا می، نخست‌وزیر این کشور افشای اطلاعات محرمانه از سوی خود را تکذیب و ابراز اطمینان کرد که انجام تحقیقات او را تبرئه خواهد کرد.

روز گذشته نخست‌وزیر انگلیس به دلیل عدم اطمینان به گوین ویلیامسون، وزیر دفاع این کشور و فاش شدن اطلاعات محرمانه، او را از سمتش برکنار کرد. در این جلسه وزیران انگلیسی توافق کردند که به شرکت ارتباطاتی هوآوی چین دسترسی محدودی برای کمک به توسعه شبکه نسل پنجم انگلیس داده شود. دیلی تلگراف پیشتر گزارش داد به دنبال درز اطلاعات محرمانه جلسه شورای امنیت ملی انگلیس، قرار است از وزرای کابینه این کشور خواسته شود تا گوشی‌های تلفن همراه خود را در اختیار بازرسان تحقیقات مربوط به درز تصمیمات محرمانه قرار دهند.

پس از آنکه دیلی تلگراف هفته گذشته گزارش داد نخست وزیر انگلیس با مشارکت شرکت مخابراتی هواوی در ایجاد زیرساخت نسل پنجم تلفن همراه خود علی‌رغم مخالفت وزرای کابینه از جمله جاوید، ویلیامسون و هانت و چند تن دیگر موافقت کرده، تحقیقاتی در خصوص چگونگی درز این اطلاعات امنیتی آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار