ویدئویی از سخنان جالب حجت‌الاسلام حسین انصاریان پیرامون اهمیت خوش‌خلقی و برزخ دردناک جانبازی که در خانه نامهربان بود را مشاهده می‌کنید.

برزخ دردناک جانبازی که در خانه نامهربان بود!

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خوش خلقی سرمایه بی‌هزینه‌ای است که با بودنش زندگی آرام و گوارا و در نبودش زندگی پر از تنش و تلخی است. درباره قدر و قیمت خوش‌اخلاقی همین بس که ملاک سنجش ایمان است. اگر می‌خواهید بدانید که چه اندازه در مسیر آفرینش خویش پیش رفته و به هدف خلقت نزدیک شده‌اید، باید سنگ محکی داشته باشید. یکی از اصلی‌ترین ملاک‌ها برای ارزیابی کمال و نقص ایمان، خوش اخلاقی است. مؤمن ملایم و البته اولین عرصه بروز ملایمت و خوش اخلاقی نیز محیط خانه است. اگر به نامه عمل مؤمن نگاه کنید، اولین چیزی که مشاهده خواهید کرد، خوش اخلاقی او است.

به قدری این صفت در دین‌داری انسان نقش مؤثری دارد که آن را نصف دین برشمرده‌اند. انسان خوش اخلاق، در ارج و منزلت مانند کسی است که روز‌ها روزه بدارد و شب‌ها را به عبادت بگذراند. کسی که با عوامل خلاف میل خود، مبارزه کرده و اجازه نمی‌دهد این عوامل او را عصبانی کند، مانند کسی است که شمشیر به دست گرفته و روز و شب با دشمنان خدا می‌جنگد؛ اما وای بر بداخلاق که خود را از خیر دنیا و آخرت محروم کرده است.

در ادامه ویدئویی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان را پیرامون اهمیت خوش خلقی و برزخ دردناک جانبازی که در خانه نامهربان بود را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
انشاءالله خداوند جل جلاله آخر و عاقبتمان را ختم به خیر کند .والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار