یکپارچه سازی نرم افزار‌های خدمات بیمه‌ای در شرکت‌های بیمه گر امکان پذیر نیستوزیر ارتباطات گفت: چهارچوب دولت الکترونیک را تا پایان برنامه در کشور محقق خواهیم کرد، دولت الکترونیک را باید در عمل مردم به چشم ببیند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کارگروه سلامت استان کرمان با محوریت نسخه الکترونیک در سالن پیامبر اعظم استاندار کرمان گفت: یکپارچه سازی نرم افزار‌های خدمات بیمه‌ای در شرکت‌های بیمه گر امکان پذیر نیست بلکه باید استاندارد سازی خدمات شود.

وی افزود: سامانه نسخه الکترونیکی که در استان کرمان اجرایی شده نشان می‌دهد که عزم جدی در این زمینه بوده و ارزشمند است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: از استانداری کرمان درخواست کردیم که اقدامات و آمار‌های این حوزه را بررسی و میزان آمادگی سامانه را در کمک به بیماران بسنجند و با توجه به اینکه کار پیچیده‌ای است زمانی ارزشمندتر می‌شود که ارتباط بین دستگاهی هم باشد.

وی با بیان اینکه اکنون ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار چهار خدمت الکترونیکی پایه در آن‌ها محقق شده است، گفت: مشکل اصلی توسعه دولت الکترونیک، اتصال و نرم‌افزار نیست بلکه اراده و هماهنگی است.

آذری‌جهرمی بیان کرد: چهارچوب دولت الکترونیک را تا پایان برنامه در کشور محقق خواهیم کرد، این سیسم باید یکپارچه شود، دولت الکترونیک را باید در عمل مردم به چشم ببیند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: چالش‌ها و مسائلی در راه توسعه دولت الکترونیک داریم، اما تکیه بر فرمان رهبری در مورد پیشرفت و گسترش دولت الکترونیک، مهمترین پشتوانه ما به لحاظ قانونی و انگیزه‌ای است که دولت الکترونیک در استان‌ها پیش رود.

آذری‌جهرمی گفت: متناسب با فرهنگ و تقاضای مردم این سیستم‌های خدمات الکترونیک را باید سفارش‌سازی کنیم.

وی راه‌اندازی نسخه الکترونیک در استان کرمان را اقدامی ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد: با توجه به معماری و ساخت نرم‌افزاری که دارد، می‌توان آن را به سایر استان‌ها هم تعمیم داد، البته نیازمند افزایش تعاملات با سایر دستگاه‌ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت الکترونیک به حرف معنا ندارد و مردم باید در عمل آن را ببینند گفت: انحصارگری در عرصه نرم‌افزاری باعث رانت و فساد می‌شود و دولت الکترونیک تصدی‌گری ندارد.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان هم اظهار داشت: در استان آماده هرگونه همکاری هستیم و انتظار می‌رود این پروژه با سرعت و دقت بیشتر به رضایت مردم منتهی شود.

وی با بیان اینکه به موازات کاری که انجام می‌شود، ارزیابی هم از روند رضایت مردم صورت گیرد، تکمیل زیرساخت و آموزش را مهمترین اقدامی دانست که باید در این راستا صورت گیرد.

انتهای پیام/س

صحبت های وزیر ارتباطات در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار