مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از اختصاص ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت جو در سال گذشته خبر داد.

۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سال گذشته به کشت جو اختصاص یافت

 زرین جوب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: استان ایلام در سال ۹۷ حدود ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت جو اختصاص داد که این محصول در پاییز کشت شده و اکنون آماده برداشت است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی نیز به کشت کلزا اختصاص پیدا کرد.

زرین جوب بیان کرد: ایلام نخستین استان پیشرو در زمینه کشت کلزا در کشور است که ۱۰ درصد از اراضی آبی را به کشت این دانه روغنی اختصاص داده است.

وی ادامه داد: دانه‌های روغنی کلزا با توجه به فساد پذیری بالایی که دارد و نیز به علت اینکه استان ایلام فاقد کارخانه و واحد روغن کشی دانه روغنی کلزا است این دانه به محض خرید از کشاورزان به استان‌های دارای کارخانه روغن کشی ارسال می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: حاصلخیز بودن زمین‌های زراعی و تلاش برای بهره گیری از سیستم‌های نوین آبیاری و علوم جدید کشت و زراعت و حمایت دولت باعث شده که کشاورزان نسبت به کاشت محصولات کشاورزی رغبت پیدا کرده و هر سال به میزان تولید و اراضی سطح کشت آن‌ها به ویزه دانه‌های روغنی کلزا افزوده شود.

انتهای پیام/ د


 کشت ۴۸ هزار هکتار جو در سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.