اقدام انگلیس مبنی بر لغو قرارداد‌های خود با شرکت‌های حمل و نقل دریایی فعال در زمینه جابجایی ملزومات این کشور ده‌ها میلیون پوند خسارت در پی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد لندن قرارداد‌های خود با شرکت‌های حمل و نقل دریایی با هدف تضمین جابجایی ملزومات کشور را در صورت برکسیت بدون توافق، لغو کرد.

اقدام انگلیس مبنی بر لغو قرارداد‌های خود با شرکت‌های حمل و نقل دریایی فعال در زمینه جابجایی ملزومات این کشور، ده‌ها میلیون پوند خسارت در پی داشته است. این در حالی است که این خسارت مالی موجب شده است تا انتقاد‌های شدیدی به این تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی دولت انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد قرارداد‌هایی که دولت در گذشته آن‌ها را امضا می‌کرد، تامین کالا‌هایی مانند دارو را در صورت مشکلات احتمالی مربوط به برکسیت بدون توافق در انگلیس تضمین می‌کرد.

او افزود دولت پس از بررسی مجدد طرح‌های مربوط به تامین ملزومات کشور، به این نتیجه رسید که قرارداد‌های مربوط به هزینه باربری دریایی برای فصل تابستان دیگر ضروری نیستند؛ بنابراین قرارداد‌ها با شرکت‌های حمل و نقل دریایی با هدف جابجایی ملزومات کشور لغو شدند.

این در حالی است که اداره حسابرسی ملی انگلیس که وظیفه نظارت بر هزینه‌های دولتی را بر عهده دارد در ماه فوریه اعلام کرد چنانچه قراداد‌های مربوط به شرکت‌های حمل و نقل دریایی فعال در زمینه جابجایی کالا‌ها پیش از موعد لغو شوند، لندن باید پنجاه و شش میلیون و ۶۰۰ هزار پوند خسارت پرداخت کند. اما یک منبع دولتی، عدد واقعی این خسارت را کمتر از چندین میلیون پوند اعلام کرد.

وزارت حمل و نقل انگلیس با سه شرکت حمل و نقل دریایی (Britanny ferries, DFDS et Seaborne Freight) قرارداد‌هایی به مبلغ ۱۰۷ میلیون پوند امضا کرده بود تا در صورت خروج بدون توافق از برکسیت، مشکلات حاصل از این موضوع را به حداقل برساند، اما قرارداد سیزده میلیون و ۸۰۰ هزار پوندی که با شرکت انگلیسی Seaborne امضا شده بود، پس از افشاگری مطبوعات که اعلام کرده بودند این شرکت نه کشتی‌های حمل و نقل دریایی داشته و نه سابقه تجاری، لغو شد.

به علاوه، دولت انگلیس مجبور شد به حساب شرکت حمل و نقل دریایی Eurotunnel خسارت ۳۳ میلیون پوندی واریز کند تا این شرکت شکایت حقوقی خود را پس بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار