آفتابی شدن سرکرده داعش پس از پنج سال در فایل ویدئویی سبب شد که تحلیلگران با رصد کامل این فیلم بیست دقیقه ای به نکات جالبی دست یابند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اینکه ابوبکر البغدادی سرکرده داعش روز دوشنبه گذشته برای اولین بار پس از ۵ سال آفتابی شد، تحلیلگران اعلام کردند که این ویدئوی تبلیغاتی که سرکرده داعش در آن ظاهر شد به مثابه تلاشی برای خروج از شکست و ارائه چهره جدیدی از داعش است که بسیار شبیه به مرحله‌ای است که اسامه بن لادن رهبر القاعده قبل از کشته شدنش در آن به سر می‌برد.

ابوبکر البغدادی سرکرده داعش وارد مرحله بن لادنی شده است زیرا به همان شیوه‌ای که بن لادن عمل می‌کرد و در فایل ویدئویی ظاهر می‌شد، ظاهر شده است. این مرحله جدید و طولانی است که البغدادی امیدوار به آن است به ویژه پس از اینکه همه مناطق خود را از دست داده است.


بیشتر بخوانید: محل اختفای ابوبکر البغدادی لو رفت


اسامه بن لادن رهبر القاعده قبل از کشته شدن در سال ۲۰۱۱ به مخفیگاههایی میان افغانستان و پاکستان روی آورد و این مرحله‌ای است که البغدادی هم اکنون در حال تجربه کردن آن است و به دنبال مخفی شدن و گریختن و جابجایی دائم و تحریک داعشی ها برای دست زدن به اقدامات تروریستی است.

نکات مورد توجه پس از رصد دقیق فایل ویدئویی البغدادی

پس از آفتابی شدن ابوبکر البغدادی نوبت به دستگاه‌های اطلاعاتی بین المللی، تحلیلگران و رسانه‌ها برای رصد ثانیه به ثانیه فیلم پخش شده از البغدادی با هدف دست یابی به اطلاعاتی از وی رسید.

«هشام الهاشمی» تحلیلگر عراقی درباره اینکه آیا فردی که در ویدئو ظاهر شده، همان ابوبکر البغدادی است، گفت: «این خود البغدادی است زیرا شیوه بیان و حرکات وی تغییری نکرده است و سنگینی دست راستش تأکیدی بر گفته‌هایی است که در سال ۲۰۱۶ اعلام شد که وی از ناحیه دست راست زخمی شده است».

رازی نهفته روی دست ابوبکر البغدادی/

تحلیلگران با دقت در فایل ویدئویی ابوبکر البغدادی متوجه برخی امور شدند که از جمله آنها می‌توان به نبود انگشتر خلافت در دستش که در سخنرانی اش در موصل مشاهده می‌شد، اشاره کرد که علت آن شکست داعش و نماندن منطقه‌ای برایش است.

اینکه لباس البغدادی زمستانی است گواهی بر سرد بودن مکانی که فیلمبرداری در آن رخ داده، است. و احتمال می‌رود که مکان فیلمبرداری میان تلعفر، کوه‌های سنجار یا مکانی احتمالی باشد یا بادیه الشدادی در جنوب حسکه که البته این بعید است.

اشخاص نقابدار شماغی دارند که در شرق سوریه و غرب عراق به طور گسترده رایج است. فیلمبرداری دقیق با دوربین‌های عالی و نورپردازی عالی که سراسر اتاق که با پارچه‌های سفید پوشانیده شده است را روشن می‌کند. همچنین انداختن دستمال سیاه به جای آنچه قبلاً در سخنرانی اش در موصل بر سر داشت. 

علت آفتابی شدن البغدادی از نگاه تحلیلگران

تحلیلگران به علت آفتابی شدن سرکرده داعش پرداختند. برخی از آن به عنوان تلاشی از روی یاس نام بردند که هدفش وانمود کردن این است که می‌تواند دست به اقدامات تروریستی در مناطق مختلف دنیا بزند و برخی دیگر از احتمال تحرکات آنها به ویژه در افغانستان خبر دادند. بر همین اساس به ویژه فرانسوی‌ها بر ضرورت هوشیاری بیشتر دستگاه‌های اطلاعاتی تاکید کردند.

«عبدالوهاب بدرخان» تحلیلگر سیاسی اعلام کرد: «البغدادی از برخی امور بهره برد از جمله سریلانکا تا آفتابی شود». «چارلز لستر» از تحلیلگران امور گروههای تروریستی گفت: «داعش به دنبال وانمود کردن این است که می‌تواند در سراسر دنیا حملاتی انجام دهد. شایعات بسیاری درباره سلامت البغدادی مطرح بود و این ویدئو آنرا نفی می‌کند زیرا وی در سلامت کامل بود».

«پیتر نانینجا» از دیگر تحلیلگران نیز بیان کرد: «هدف از اقدام ابوبکر البغدادی بالا بردن روحیه داعشی هاست هدف از اقدام ابوبکر البغدادی بالا بردن روحیه داعشی هاست و اینکه وانمود کند که هنوز داعش قوی است و وی یعنی البغدادی لیدری قوی است».

از نگاه تحلیلگران یکی دیگر از اهداف البغدادی این بود که نشان دهد که داعش در دوره انتقالی است و تلاش خود را بر خارج از سوریه و عراق متمرکز خواهد کرد. برخی دیگر از ناظران امور بر این باورند که آفتابی شدن البغدادی به همه انتقادهای داخل داعش درباره اینکه وی سرکرده‌ای غایب است، پاسخ می‌دهد و اینکه وی از همه رخدادهای سوریه و عراق و خارج از آن آگاه است.

واشنگتن پست در این زمینه می‌نویسد: «این ویدئو نشان می‌دهد که البغدادی همچنان زنده است و اینکه وی از شکست داعش در سوریه و عراق جان به در برده است. نشانه‌ای از ناتوانی یا زخمی شدن البغدادی با وجود گزارش‌هایی که از زخمی شدن وی در حملات هوایی سوریه خبر می‌داد، دیده نمی‌شود.

این رسانه می‌افزاید: هرچند نشانه‌ای از مکان کنونی البغدادی در دست نیست اما تحلیلگران احتمال می‌دهند که وی در صحرای سوریه یا عراق پنهان شده باشد.

ردپای آمریکا در آفتابی شدن سرکرده داعش

اما برخی دیگر از تحلیلگران اهداف آن را به گونه‌ای دیگر مورد توجه قرار داده اند و اینکه ردپای آمریکا دیده می‌شود به ویژه که آمریکایی‌ها در حالی که ترامپ از نابودی داعش سخن گفته بود در سناریویی جدید از اقدامات جدید در برابر داعش خبر دادند.

«حسن ابوهنیه» کارشناس امور گروههای تروریستی با اشاره به آفتابی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش و بهره برداری از این تحرکات آمریکا به اسپوتنیک گفت: «واشنگتن به دنبال استفاده از این گروه‌ها (داعش) است. اقدامات داعش به آمریکا قدرت نفوذ و ورود به مناطقی را می‌دهد که نتوانسته است به آن برسد به ویژه در قاره آفریقا که مشارکتش را در نیروهای آفریکوم بیشتر کرده است و قصد احداث بزرگترین پایگاه نظامی در نیجر را دارد.ابوهنیه تاکید کرد: واشنگتن به دنبال بهره برداری از این گروههای تروریستی برای گسترش نفوذ در شرق آسیا و فشار بر چین و روسیه است». 

منبع:مهر

انتهای پیام/

راز آفتابی شدن البغدادی/ آنچه رصد دقیق فایل ویدئویی آشکار کرد

برچسب ها: داعش ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل
مرگ برآل سعود مرگ بر امارات
Iran (Islamic Republic of)
مغز متفکر
۱۹:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظرم تمامی ارتش کشور های این منطقه مثلا ایران،ترکیه،عراق و.. بریزن به اون مناطقی که شک دارن.
کلش یه 20 میلیون نفر ارتش باشه فقط زیاد نه هر نفرش 10مترکعب بگرده حساب کنید ببینید چقدر میشه. راحت پیداش می کنند. ایشالله حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
صمدجودکی از دورود لرستان
۱۴:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
این ابا مکر دقیقا تحت حمایت تیم آمریکاست وسناریوی اسامه دوم رو کلید زدن یکی به این احمق ها بگه بابا شما راه حل نفود غرب در دنیا و سلطه گری اوناییت نگرانی غرب و امریکا همش فیلمه این بدبختا مهره شطرنج بازی عرب در دنیان خودشون یا میدونن یا زدن به خریت بابا این فیلمها قدیمی شدن کاسه کوزتونو از منطقه جم کنید برید اینجا صاحب داره
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۱۳:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظر می رسد این مثلا کارشناسان و نیروهای اطلاعاتی کمی عمدا سعی دارند اذهان عمومی رو به نفع خودشون تغییر بدهند.
علت اینجاست وقتی شما یک فایل ویدئویی با کیفیت را ضبط کنید برای بارگذاری روی یک سرور چه سرور فیلم یا حتی تلگرام نیازمند زمان سرعت بالا و یک خط اینترنتی در ابعاد مختلف هستی.
خوب این خط اینترنتی برای اتصال باید از یک مسیر هاب یا پورت اتصال اولیه و ثانویه تا سرور مذکور برود. با کنترل دائمی این خطوط که توسط نیروهای اطلاعاتی می شود و این میزان سرعت فقط کشورهای محدودی این خطوط را دارند و در تمامی این مسیر هویت لوکیشن طرف ثبت و ضبظ می شود .
ضمن اینکه فیلم ساخته شده با هر دستگاه دیجیتالی مخصوصا گوشی احتمال ضبط لوکیشن در قسمت توضیحات را دارد. زمان سایر موارد نیز اطلاعات خوبی می دهد.
در بعد دیگر سازمان های دروغین مبارزه با تروریست چون سازمان ملل fatf و پلیس بین الملل و کشورهای آسیب دیده چرا از طریق حقوقی نسبت به فشار بر روی شبکه هایی که این فیلم از آنجا پخش شده و به صورت گسترده (نکته مهم دیگری) در اختیار رسانه ها قرار گرفته است؟ هیچ شکایتی مطرح و درخواست بررسی لاگ اتصال و IP مصرف کننده و لوکیشن او را که از طریق اتصال به اینترنت در مسیر ثبت می شود را درخواست و پیگیری نمی کنند!!!
مگر اینکه فرد مورد نظر جایی غیر از آسیا یا آفریقا در استرالیا یا کانادا یا کشورهایی که الان وضعیت سردسیری دارند و یکی از پایگاه های دولت آمریکا هم در آنجا هست حضور دارد. دسترسی نظامیان آمریکا به اینترنت پرسرعت که از مسیر ماهواره ای تامین می شود می تواند صحت این ادعا را تایید کند.

اما نکته مهم اینجاست آیا آمریکا قصد دارد سریال بن لادن را به او قول زندگی با هویت جدید را داد و با کمک او و هماهنگی سازمان سیا و افرادی که در حکومت آمریکا مخصوصا جمهوری خواهان و بازیگران آیپک که نقش پشت پرده را بازی می کنند داستان مضحک 11 سپتامبر را که حتی یک یهودی در آن کشته نشدند را بازسازی کنند . مسببان اصلی را مفقود قرار دهند و در داستان سازی اخیر توسط پمپئو تروریست ایران را متهم به همکاری و داستان سازی توسط برخی عوامل خود فروخته ایرانی یا افراد جعلی را منتسب به ایران کرده و سپس استفاده از شیوه جنگ چریکی توسط امثال داعش این داستان را نیز به ایران مرتبط کرده و سپس حجمه و بهانه ای برای حمله سایر کشورها بسازند؟
اینجاست که باید سیستم تهدید مجموعه هایی چون fatf برای مسئولان داخلی که در حال بررسی تصویب یک تعهدنامه ضد منافع ملی هستند دقیقا سوال شود چرا کسی پیگیر این فرد نیست آیا آمریکای مدعی مبارزه نمی داند او کجاست یا او را مخفی کرده(بهترین شیوه تخریب آمریکا در دنیا و تحریک کشورهای دیگر به فضایی که تروریست گفتن تهمت تروریست زدن به دیگران را در دستور کار دارد.) و قصد ندارد اصلا او را به دست دادگاه عدل انسانی بسپارد.
این شیوه حذف افرادی چون صدام یا قذافی یا اگر کشته باشند بن لادن یا حتی این ابومکر از روشهای افراد تندروی تروریستی اطلاعاتی صهیونیستی است (داستان حذف افرادی که اطلاعات کاملی از دروغ هلوکاست یهودیان داشتند ولی هیچگاه نه به دادگاه رسیدند و نه گذاشتن صحبتهایشان منتشر شود علت عدم تحقیق در اروپا و بسیاری از کشورها نیز هم این است)که درون سازمان سیا هم نظارت و حضور دارند .
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
گابریل
۱۴:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بروسلی عزیز اینها که شما میگویید بیشتر شبیه عملیاتهای لات های مجازیست که پلیس فتا دستگیرشان میکند، راه حل استفاده از اینترنت ماهواره ای یا یک خط و گوشی بی نام و نشان است و صغری کبری چیدن ندارد
Iran (Islamic Republic of)
جکی چان
۱۹:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بروسلی و گابریل

خلاصه یکی این نت رو به اونا میده دیگه مگه نه؟!
صدرصد از یه جایی سرویس نت میدن بهشون.
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۲۲:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
گابریل عزیز
لات های مجازی و برخورد قاطع پلیس فتا نشانگر اینست که به راحتی می شود در بعد اینترنت داخلی و بین الملل یک فرد را حتی بااستفاده از شیوه های مختلف عدم شناسایی پیدا و بازداشت کرد و این نشانگر قدرت پلیس فتاست .
ضمنا شما شاید ندانید خرید یک خط ماهواره ای شاید در ظاهر بدون شناسایی یا مدارک هویتی باشد ولی دقیقا بلعکس است و دقیقا از شما مدارک شناسایی هویتی کاملی هم می خواهند.زیرا این شرکتها در هرکجا که باشند تابع قوانین بین المللی می گردند و برخورد قضائی با آنها مکان پذیر است.
آیا تا بحال از خودتان پرسیده اید gps اولین بار در کدامین دستگاه های تلفن استفاده شده است بله تلفن های ماهواره ای به علت اینکه نیازمند تعین هویت شخص و محل قرار گیری ماهواره جهت اتصال است. و اصلی ترین دلیل استفاده برای نظامیان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
از کجا ملعوم که خود او باشد
شاید بدل برایش ساخته باشند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه خودش باشه چه نباشه خدا ذلیلشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اون ملعون کشته شد زیر خاک هم تجزیه شد. اینم یه مترسک پای جالیز هست. یا لولو هست.آمریکا میخواهد بگه که هنوز زنده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ملعون خيلي هارو بدبخت کرد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
جنازه اش برا تبلیغات ترامپ خوبه
Germany
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
امان از دنیا مردم اگر به حرف این افراد گوش ندهند. یک نفری چکار می‌تواند بکند از جاهلانی که به حرفهای اینها باور وجانشان را برای اینها به خطر می اندازند وهمنوعان خود را می کشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایت هم فردا مثل بن لادن کشته میشه تااطلاعات آمریکا واسراییل وعربستان ؟؟!!فاش نشه؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ابو مکر بغدادی
Iran (Islamic Republic of)
خان
۱۱:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
القاعده یه گروه تروریستی با پشتوانه آمریکاست . و نباید به لباس گرم پوشیدن استناد به منطقه سردسیری کرد.اونها هفت خط تر از این سادگیها هستن.به نظرم در ناحیه گرمسیر هستن و پوشیدن لباس گرم گمراه کننده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمریکاییها اوردنش که بگن هنوز کار ما توی کشورهای سوریه و عراق و لبنان تموم نشده که بخواهیم برویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بغدادی مثل یه سگ زخمی فراری هست که امریکا محافظتش می کند برای فروش سلاح وباقیماند در اسیا اینکه چرا در اروپا واسیا عملیات انتحاری وخرابیکاری انجام می دهد ولی در خود امریکا که مملو از سلاح اذاد است دست به کاری نمی زند یکی اینکه امریکا مادر ترورست هست به داعش دستور می دهد تا در اروپا خرابی کار کند تا کشور های اروپایی از نظر نظامی اورا پشتبانی کنند وجنگ فرسایشی شود برای دوشیدن مرتجعین منطقه وگرنه امریکا به تنهایی یه روز هم نمی تواند در اسیا بماند خود کشورهای اروپایی هم این موضوع درک می کنند حتی انگلستان که دنبالروترین کشور برای امریکا بحساب می اید دلش می خواهد که امریگا وارد جنگ شود تا از قدرتش کاسته شود
-
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بااین حال آمریکا دنبال یگ سناریوی جدید در منطقه است که همه باید حواسشان باشد ...چون داعش زاده و دست پرورده آمریکاست ..
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
این همان سناریوی تکراری یگان ویژه و برون مرزی سنتکام آمریکاست که:
با اسامه بن لادن در افغانستان
با صدام حسین در عراق با حسنی مبارک در مصر
با معمر قزافی در لیبی........نقش آفرینی و بازی شد و سرنوشت آخرین روز از عمر ابوبکرالبغدادی دقیقاً مانند دستگیری و اعدام صدام.....دستگیری و ترور مبهم اسامه بن لادن در افغانستان.....سرنگونی حسنی مبارک و محاکمه او در دادگاه و.....تا ارتش و یگان سنتکام آمریکا بین مرزهای کشور سوریه و عراق حضور دارد هر از چندگاهی یک بازی رسانه ای و مدیریت شده را شاهد خواهیم بود مانند: هلی برد تروریستها به نقطه ای نامعلوم ... هلی برد ونجات کلاه سفیدهاو....و....و....فقط و فقط راه چاره برای کشور سوریه و عراق خروج اجباری این یگان ویژه آمریکا موسوم به سنتکام است همین و بس تا بتوانند دستها و پاهای اطلاعاتی آمریکا را در این مناطق قطع کنند که منجر به کور شدن چشمان اطلاعاتی آمریکا/کرشدن گوشهای اطلاعاتی آمریکا......بشود والسلام
Germany
مهبد
۰۹:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدالعنتش کنه .
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۰۹:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
در حالیکه اصلی ترین علت ظهور اینچنین جریانات و تداوم حیاتشان امریکا و اسرائیل می باشد جای تعجب است که در تحلیل حضور و فعالیت اینگونه افراد و گروهها بحث امریکا و نقش آنها همیشه به حاشیه رانده میشود و در اخر بعنوان یک بحث حاشیه ای مطرح میشود . با وجود اینکه لااقل تمام ملتهای خاورمیانه یقین دارند که نه تنها ساختن داعش بدست امریکا و اسرائیل بوده بلکه تسلیح آنها، مداوایشان، کمکهای اطلاعاتی و حتی نقل و انتقال سرانشان در مواقع محاصره و سایر رفتارهایی از این دست تماماً در چارچوب سیاستها و برنامه های امریکا و بدستان خبیث امریکا صورت میگیرد با این وجود رسانه ها بسیار محتاطانه از این بخش سخنی به میان می آورند . واقعیت را با شجاعت رسانه ای کنید . جالب اینجاست که حتی اقلیت کردهای عراقی که تا روز قیامت سرسپرده امریکا و اسرائیل هستند و نسل اندر نسلشان وسیله پیشبرد اهداف امریکا در منطقه بوده اند بارها دادشان درآمده که شاهد ارسال کمک های نظامی و لجستیکی به نیروهای داعش بوده اند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط انگتشر و لمس بودن دست راستش جدید بود بقیه رو گفته بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ابوبکر چرا نميميري؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اين بابا هر اتفاقي هر جاي دنيا ميفته رو به اسم خودش ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
صاعقه
۲۱:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
خخخ آره والا
Switzerland
سعید فروزان
۰۲:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
حسن ابوهنینه کاملا درست میگوید ،این مردک بدستور و با صحنه پردازی آمریکاییان دوباره سر وکله اش پیدا شده ،تا بحال هم در یک پایگاه امریکایی در کامل امنیت و موشی سر میبرده است
Germany
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ابوبکر بغدادی معلون و دشمن بشريت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا به درک واصل نشده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
چون این سگ دست نشانده اسراییله وتا صاب سگ هست این سگها هم هستند و فرقی هم نمیکه این باشه یا بن لادن باشه و...
Iran (Islamic Republic of)
حسن از شیراز
۰۰:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بهترین تحلیل این اخرین تحلیل بود که امریکا قصد بهره برداری از عملیات تروریستی در سریلانکا را دارد که این هم به نظر بنده کار با همکاری سرویسهای اطلاعاتی امریکا بوده ، همچنین قصد داره پایگاه نظامی در نیجر احداث کنه ، عملیات تروریستی سریلانکا و ظاهر شدن بغدادی بعد از این عملیات به هم ربط دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا امریکا و داعشیها را ریشه کن کند امین
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۰۰:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
از روی لباس جا و مکان و اشخاص رو تشخص میدن ؟!
مثلا تو تابستون نمیشه لباس گرم پوشید و فیلم گرفت من وقتی دست و پا خواب میره سخت میشه تکنون دادنش