معاون دادگستری کل استان سمنان گفت: وجود این تعداد پرونده هیچ سازگاری با فرهنگ ما ایرانی‌ها ندارد و لذا این آمار بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدعلی امیری معاون دادگستری کل استان سمنان در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری دامغان گفت: کشورمان دارای ۸۰ میلیون نفر جمعیت است که سالانه ۱۶ میلیون فقره پرونده وارد محاکم قضائی می‌شود که وجود این تعداد پرونده هیچ سازگاری با فرهنگ ما ایرانی‌ها ندارد و لذا این آمار بسیار نگران کننده است.

وی افزود: ۱۰۸ شعبه حل اختلاف در استان وجود دارد، ابراز داشت: از این تعداد ۱۴ شعبه حل اختلاف در دامغان است که وجود این شوراها باعث شد تا آمار پرونده‌های قضائی در دادگاه‌ها کاهش پیدا کند.

امیری با بیان اینکه دو هزار عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد، اضافه کرد: بیشترین دعاوی مطرح‌شده در محاکم قضائی استان سمنان موارد مالی و خانوادگی را شامل می‌شود.

معاون دادگستری استان سمنان در پایان اضافه کرد: ۱۳۵ هزار فقره پرونده در محاکم قضائی استان سمنان مختومه شده است که این میزان پرونده مختومه شده مربوط به سال ۹۷ دستگاه قضائی سطح استان بوده است.

در این آئین از خدمات چهار سال حسین شکوری تقدیر و علی تقی خاکی به عنوان رئیس جدید دادگستری دامغان معرفی شد.

انتهای پیام / گ

آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری دامغان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.