طرح ریشه کنی فلج اطفال در روستاهای سیاری و عشایری در شهرستان مهاباد همزمان با کل کشور در مرحله اول و در گروه های هدف کودکان زیر 5 سال اجرا شد.

دکتر کریم علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: یکی از راهکار‌ها و راهبرد‌های دستیابی به ریشه کنی بیماری فلج اطفال انجام طرح‌های تکمیلی واکسیناسیون است. با توجه به همجواری کشورمان با کشور‌های افغانستان و پاکستان که بیماری فلج وحشی اطفال در آنجا به صورت آندمیک وجود دارد هر ساله این طرح در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در ۴ روستای سیاری و صعب العبور قزلجه سفلی، چومل، سرخ آب و جانداران در دو روز کاری از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۵ بعد ازظهر و با حضور ۱۰ نفر از کارشناسان بیماری‌ها و بهورزان روستا‌های مناطق تحت پوشش انجام شده است.

دکتر علیزاده آذر بیان داشت: این طرح در دو نوبت در فصل بهار انجام می‌شود که نوبت اول آن از ۷ الی ۹ اردیبهشت ماه و نوبت دوم طرح در از ۱۹ الی ۲۱ خرداد ماه سالجاری و در روستا‌های مذکور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد:۱۰۰ درصد کودکان گروه‌های هدف در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند و در مرحله اول این طرح تعداد ۳۷ نفر از کودکان زیر پنج سال مناطق سیاری و مکان‌های صعب العبور، تعداد ۳ کودک زیر ۵ سال مهمان در همان روستا‌ها و یک کودک زیر ۵ سال در زندان که جمعا در این طرح تعداد ۴۱ نفرواکسن قطره پولیوی خوراکی دریافت کردند، کارشناسان بیماری‌ها و بهورزان در محل سکونت خانواده‌های کودکان گروه هدف حضور می‌یابند.

انتهای پیام / س خ

اجرای طرح ریشه کنی فلج اطفال در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.