کارشناس مسئول صنایع غذایی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بیش از ۴۵۰۰ عدد انواع قرص‌های غیر مجاز و غیر قابل مصرف توسط کارشناسان صنایع غذایی شبکه بهداشت و درمان مهاباد کشف و ضبط شد.

علی محمد زاده کارشناس مسئول صنایع غذایی شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در پی طرح تشدید بازرسی از اماکن و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی توسط شبکه بهداشت و درمان و همکاری اداره اصناف و نیروی انتظامی، دادگستری و تعزیرات حکومتی بیش از ۴۵۰۰ عدد انواع قرص‌های غیرمجاز و تاریخ گذشته در مهاباد با ارزش تقریبی بیش از ۵۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد و به زودی معدوم می‌شود.

وی اظهار داشت: این اقلام شامل دارو‌های چاقی و لاغری دارو‌های تقویت قوای جنسی و دیگر انواع لوازم آرایشی بهداشتی غیر قابل مصرف بوده است.

محمد زاده گفت: فروشندگان متخلف در فروشگاه دارو‌های گیاهی خود اقدام به عرضه دارو‌های چاقی (دارو‌های کورتون) و لاغری شیمیایی دست ساز و تقویت قوای جنسی، لوازم آرایشی بهداشتی غیر مجاز و غیر قابل مصرف می‌کردند که عرضه و توزیع دارو‌ها و قرص‌های مورد نظر در این فروشگاه‌ها غیر قانونی بوده و مصرف آن‌ها می‌توانست سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد.

وی در پایان اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع داده و مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند و در هنگام خرید به برچسب اصالت بهداشتی بر روی کالای مورد نظر توجه کنند.

انتهای پیام / س خ

کشف و ضبط مواد غیر بهداشتی در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.