با تمام توان مقابل تحریم ایستاده‌ایممحمدی گفت: ۲ قرارداد مهم با هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون داریم که با اجرای آن، ٩٠ درصد گاز‌هایی که در مناطق نفت‌خیز جنوب درحال سوختن است، جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در آستانه افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پترشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فردا در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، قرارداد مطالعات جامع مخازن شش‌گانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با مشاوران داخلی امضا می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت بسته از طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت این شرکت در مرحله مناقصه است و به زودی تکلیف آن مشخص می‌شود. این شرکت امضای دو قرارداد توسعه‌ای را نیز در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان کرد: با اقدامات پیشگیرانه و فعالیت‌هایی که انجام شد، از بحرانی شدن بیشتر شرایط ناشی از سیل جلوگیری شد. ما در سیلاب اخیر در دو جبهه فعال بودیم. هم در بعد راهبری تولید و صیانت از تاسیسات، هم در کمک به مناطق سیل‌زده فعال بودیم. البته با هماهنگی مجبور شدیم برخی چاه‌ها را ببندیم، اما با این وجود صد در صد برنامه تولیدی‌مان محقق شد.

محمدی تصریح کرد: تحریم، چیز خوبی نیست و ما با تمام توان مقابل تحریم ایستاده‌ایم. ممکن است مشکلاتی پیش روی صادرات پیش بیاید، اما ما وقفه‌ای در برنامه تولید نخواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: صادرات گاز به عراق به ۳۵ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید/ افزایش تولید گاز به بیش از ۹۰۰ میلیون مترمکعب


وی ادامه داد: در جمع‌آوری گاز‌های مشعل، دو قرارداد مهم با هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون داریم که با اجرای آن، ٩٠ درصد گاز‌هایی که در مناطق نفت‌خیز جنوب درحال سوختن است، جمع‌آوری می‌شود. امیدواریم عملیات اجرایی این طرح‌ها در نیمه نخست امسال آغاز شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: پیرو توافقنامه اصولی میدان کرنج که با کنسرسیوم پرگس امضا شده بود، مذاکرات و تعامل همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم. البته این میدان درحال تولید است و طرح تزریق گاز بر روی آن درحال اجراست، اما اگر این قرارداد نیز اجرا شود، توسعه میدان شتاب می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی سالانه ١٠ درصد افت تولید در مخازن مناطق نفت‌خیز جنوب داریم که با اقدامات مختلف تعمیری، ظرفیت‌سازی، بهره‌مندی از پمپ‌های درون چاهی و ... در جهت افت این مقدار جبران تلاش می‌کنیم.

 محمدی در پاسخ به خبرنگار «یومی یوری» ژاپن که پرسید چگونه در شرایط تحریمی، تولید و صادرات نفت را پیش می‌برید، گفت: قطعا مشکلاتی هست، اما ایرانیان مرد روزهای سخت هستند و این شرایط را هم پشت سر می‌گذارند. شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه مسئولیت اجتماعی هر قدمی بردارد، سرمایه‌گذاری است نه هزینه کرد. مسئولیت اجتماعی، نقش حمایتی و پشتیبانی دارد و وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به عنوان پشتیبان سازمان‌هایی که نقش اصلی در رفع کمبودها و عمران و آبادانی دارند، ایفای نقش می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پایان گفت: ظرفیت تولید نفت‌خیز جنوب بدون اجرای برنامه برنامه‌های توسعه‌ای، در حال حاضر ٣.٥ میلیون بشکه در‌ روز است.

انتهای پیام/

ظرفیت تولید نفت‌خیز جنوب در حال حاضر ٣.٥ میلیون بشکه در‌ روز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار