رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان گفت : آموزشگاه هنرهای تجسمی« آروین» با حضور علاقمندان به فعالیت های فرهنگی هنری آغاز بکار می کند .

فرهاد پور غراوی علوانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان در گفتگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: حمایت از هنر باعث رشد و تعالی آن می‌شود و حمایت از هنرمندان نیز دلگرمی آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی به اهداف اصلی تاسیس آموزشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین هدف از تاسیس آموزشگاه در شهرستان، کشف استعداد‌های هنری منطقه، رشد و ارتقای این استعداد‌ها است.

فاطمه اسکندری مدیر آموزشگاه هنر‌های تجسمی «آروین» درباره کلاس‌های آموزشگاه گفت: این آموزشگاه هنری با بهره‌گیری از تجارب هنری، در بخش‌های طراحی، نقاشی، مجسمه سازی، حجم‌سازی، مینیاتور و تذهیب و ... ویژه کودکان و بزرگسالان فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: مجوز تاسیس آموزشگاه هنر‌های تجسمی از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند صادر شده است و با فعالیت رو به جلوی آموزشگاه، امکان اشتغال اساتید و فعالیت‌های بهتر آموزشی و هنری فراهم می‌گردد.

مدیر آموزشگاه هنر‌های تجسمی «آروین» به افتتاح نمایشگاه انفرادی اشاره کرد و افزود: همزمان با آیین افتتاح آموزشگاه هنر‌های تجسمی «آروین»، نمایشگاه انفرادی "سرچشمه نگاه " که نمونه آثار اینجانب خواهد بود در محل این آموزشگاه برپا می‌گردد.

اسکندری ادامه داد: این نمایشگاه مجموعه‌ای از تلفیق خط و نقش می‌باشد که به عنوان نخستین نمایشگاه انفرادی فاطمه اسکندری در شهرستان آبادان است که تعداد ۱۴ اثر  ۲  *۵ /۱متر به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی با دعوت از علاقمندان به فعالیت‌های هنری جهت بازدید از نمایشگاه، گفت: بازدید از این نمایشگاه از روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌گردد.

مدیر آموزشگاه هنر‌های تجسمی «آروین» درباره زمان و مکان افتتاح نمایشگاه و آموزشگاه هنر‌های تجسمی «آروین» افزود: آیین افتتاحیه ساعت ۱۹ در محل آموزشگاه واقع در؛ خیابان ۱۰ اصلی احمد آباد، روبروی ۱۱ فرعی پلاک ۲۷۵ آموزشگاه هنر‌های تجسمی «آروین» برگزار می‌گردد.

سرچشمه نگاه چشم اندازی است نو بر هنر شرق وغرب و نگاهی است متفاوت که چگونه هنر غرب و شرق از هم تاثیر یافته اند، وقتی تاریخ را ورق میزنیم در خواهیم یافت که بیش از آنکه هنر غرب با انواع سبک‌های گوناگون بر هنر شرق تاثیر گذاشته باشد. این هنر شرق است که با آن همه قدمت و دیرینگی که دارد برهنر غرب تاثیر بسیاری داشته.

سرچشمه نگاه چشم اندازی است نو ونگاهی است متفاوت از دید هنرمند نقاش که هنر شرق را با غرب در هم آمیخته وبا ایجاد طرحی نو به شیوه‌ای انتزاع گونه ومدرن دست زده است.

به عبارتی با مطالعه سبک‌های گوناگون غرب، امپرسیون، اکسپرسیون، اکسپرسیون انتزاعی و ... و همین طور مطالعه تصویر سازی‌های شرقی و مینیاتو و مینیاتور سنتی و معماری مساجد و طرح‌های سنتی، هنرمند نقاش با درآمیختن طرح‌های سنتی و مدرن و تلفیق خط و نقش به طرح‌های تلفیقی و انتزاع گونه و خلاقانه و جدید تری دست یافته.

آثار در ابعاد بزرگ و برخی به ابعاد ۲  *۵ /۱متر هستند و تکنیک همه آن‌ها ترکیب مواد روی مقوی و بوم است. سبک آثار به شیوه انتزا گونه و مدرن می‌باشد.

انتهای پیام/ د

آموزشگاه هنرهای تجسمی

برچسب ها: نمایشگاه ، هنر تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.