مدیر کل بنباد مسکن خراسان شمالی از ابلاغ ۴۵۰ فقره تسهیلات برای ساخت مسکن‌های سیل زده در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدی مدیرکل بنباد مسکن خراسان شمالی با اشاره به ابلاغ مرحله نخست تسهیلات بازسازی منازل سیل زده در خراسان شمالی گفت: از تعداد فقرات تسهیلات مذکور افزون بر ۴۰۰ فقره متعلق به بازسازی منازل روستایی و ۵۰ فقره نیز متعلق به بازسازی منازل شهری است.

محمدی با بیان اینکه هشت بانک عامل برای پرداخت این تسهیلات مشخص شده است، افزود: بر همین اساس در مرحله نخست دو بانک کشاورزی و ملی که در شهرستان راز و جرگلان شعبه داشته اند سهیمه ابلاغ شده و به بانک رفاه و مسکن در شهرستان مانه و سملقان نیز ابلاغ‌های لازم انجام شده تا ارائه تسهیلات را به منظور شروع ساخت و ساز آغاز کنند.

وی گفت: تاکنون برای یک هزار و ۴۸۵ واحد روستایی تشکیل پرونده انجام و برای دو واحد روستایی نیز عملیات پی کنی آغاز شده است.
محمدی اظهارکرد: ضمانت برای پرداخت تسهیلات به صورت زنجیره‌ای است و به هیچ عنوان نباید مواردی هم، چون چک برگشتی و ... در ارائه این تسهیلات مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی ۱۰ هزار تن سیمان در بخش اول برای ساخت و ساز منازل آسیب دیده از سیل اختصاص یافته است.

گفتنی است: بر اثر جاری شدن سیلاب و خسارت‌های وارد شده در خراسان شمالی شش هزار و ۴۰۵ واحد مسکونی روستایی و ۵۵۰ واحد شهری نیاز به بازسازی مجدد دارند.

انتهای پیام/ط


اختصاص تسهیلات به سیل زدگان

برچسب ها: تسهیلات ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.