حریرچی گفت: یکی از مهمترین مسائل در بخش خدمات این است که ارائه خدمات باید بدون مخاطره و سختی مالی باشد.

ایران در ارائه خدمات پزشکی از میانگین جهانی بالاتر استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفدهمین همایش گفتار درمانی ایران گفت: پوشش همگانی سلامت تعریف مشخصی دارد و ارتقا، پیشگیری، درمانی و توانبخشی و تسکینی را شامل می‌شود که باید تمامی افراد از این خدمات بهره‌مند شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش همگانی سلامت بدون توجه به سن، جنس و قومیت باید صورت گیرد و مهمتر آنکه این خدمات باید باکیفیت ارائه شود.

وی ادامه داد:‌ پوشش همگانی سلامت چشم‌انداز کلی ما بوده است و این موضوع تعریف مشترک در دنیا دارد و در کشور ما نیز به عنوان یک اصل در برنامه ششم مطرح است.

حریرچی افزود: یکی از مهمترین مسائل در بخش خدمات این است که ارائه خدمات باید بدون مخاطره و سختی مالی باشد و اگر به این تعریف برسیم، توانسته ایم پوشش همگانی سلامت را فراگیر کنیم اما متاسفانه بسیاری از کشور‌ها مانند ما به این موضوع نرسیدند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ما در ارائه خدمات از میانگین جهانی بالاتر هستیم، گفت: میانگین خدمات در دنیا ۶۴ است و ما امتیاز ۶۵ را داریم که این نشان می‌دهد ما در این حوزه نسبت به بسیاری از کشور‌های دنیا جلوتر هستیم.

وی افزود: مسئله اینجاست که ما در محافظت مالی از متوسط دنیا وضعمان بدتر است و باید در این پروسه هم رشد پیدا کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه گفتار درمانی یک علم وسیع است و یکی از شاخه‌های پزشکی را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: هیچ کاری در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر آنکه فقرا از آن بهره‌مند شوند؛ گفتار درمانی نیز از جمله علومی است که همه باید از آن بهره‌مند باشند.

انتهای پیام/

ضرورت ارائه پوشش همگانی سلامت بدون توجه به سن، جنس و قومیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار