معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی آینده با کمبود نیروی ۴۳۹ نفری معلم مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، خوش آبینه معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به وقوع سونامی بازنشستگی از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ در آموزش و پرورش کل کشور افزود: طی مدت زمان اعلام شده ۴۰ درصد از نیروی انسانی به سن ۳۰ سال سابقه کاری می‌رسند.

وی با بیان اینکه تا مدت یاد شده چهار هزار و ۳۰۰ نفر از معلم‌ها بازنشست می‌شوند، ادامه داد: بنابراین باید به مدیریت کلاس‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

خوش آیینه اظهار کرد: طی امسال در خراسان شمالی جذب ۲۸۹ معلم را خواهیم داشت این درحالیست که تعداد نیرو‌های بازنشست شده ۷۰۰ نفر خواهند بود.

وی افزود: به همین علت در سال جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی با کمبود نیروی ۴۳۹ نفری مواجه خواهد شد.
خوش آیینه تصریح کرد: استفاده از معلم تمام وقت یکی از راه‌ها برای مدیریت کمبود معلم است که می‌توان این طرح را به وسیله معلم‌هایی که تمایل به کار کردن تمام وقت دارند، اجرایی شود.

وی در ارتباط با معلم‌های حق التدریس در استان بیان کرد: ۴۸۹ معلم حق التدریس در این استان مشغول به کار هستند که حقوق این افراد همراه با معلم‌های رسمی پرداخت شده است و آموزش و پرورش خراسان شمالی هیچ بدهی در این رابطه ندارد.

انتهای پیام/ط


کمبود معلم طی سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.