با حضور رئیس جمهور، به طور همزمان دقایقی طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در کرمانشاه و ۱۲ استان کشور افتتاح شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صبح امروز رییس جمهور وارد ازگله شد و طی مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس سد هیروی، سد شهدای ازگله، و تونل نوسود، سد جامیشان و سد شرف شاه را به همراه طرح‌های توسعه منابع آب و خاک کشور را افتتاح کرد.

این پروژه‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان با هدف تأمین آب مورد نیاز شرب، کشاورزی و صنعت، چشم‌انداز مناسبی را برای توسعه اقتصادی در این مناطق ایجاد کرده است.

عیسی زاده مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو با بیان اینکه این طرح‌ها گام مهمی در جهت دستیابی به توسعه پایدار با رعایت تاب‌آوری اکوسیستم‌های طبیعی است، ادامه داد: اجرای طرح‌های توسعه منابع آب و خاک می‌تواند نقش اساسی در توسعه پایدار استان‌های مرزی، ارتقای معیشت، بهبود استاندارد‌های زندگی مردم، کاهش فقر، توزیع مناسب درآمد و تقویت هویت ملی و تعلق سرزمینی را در استان‌های مرزی داشته باشد.

بزرگ‌زاده بیان کرد: با عزم جدی دولت تدبیر و امید، از سال ۱۳۹۳ اجرای طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در ۱۲ استان مرزی کشور در قالب ۶۱ طرح و ۱۲۰ پروژه با هزینه‌کردی بالغ بر ۲۷۰ هزار میلیارد، سرعت یافت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، تعداد زیادی از این طرح‌ها در استان‌های مرزی کشور آماده بهره‌برداری هستند که در این مرحله، طرح‌های توسعه منابع آب و خاک استان کرمانشاه توسط رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو با بیان اینکه تمامی اقدامات جمهوری اسلامی ایران در توسعه منابع آب و خاک در ۱۲ استان مرزی در جهت ارتقای رفاه و توسعه وضعیت اقتصادی- اجتماعی و ایجاد اشتغال و فقرزدایی در استان‌های مرزی و با هدف رفع تبعیض در توسعه این استان‌ها بوده، ادامه داد: این طرح‌ها در چارچوب حاکمیت و صلاحیت‌های قانونی و با رعایت قرارداد‌های دوجانبه و بر اساس اصل حسن همجواری با کشور‌های همسایه انجام شده و خواهد شد و اقدام جدید و خارج از این رویه صورت نگرفته است.

انتهای  پیام/ز

 

سفر رییس جمهور به کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.