سفیر روسیه در واشنگتن معتقد است غیرهسته‌ای شدن کره شمالی نیازمند تضمین‌های قانونی پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و لغو تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ است.

آنتونوف: اعضای دائم شورای امنیت باید به کره شمالی تضمین دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن معتقد است توقف کامل برنامه هسته‌ای کره شمالی نیازمند تضمین‌های قانونی پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و لغو تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ است.

آنتونوف روز گذشته در مصاحبه با شبکه رادیویی «فیلی اف ام» ایالت فیلادلفیای آمریکا گفت: ما نیازمند تضمین‌های قانونی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستیم ... که امنیت کره شمالی را هنگامی که تصمیم به از بین بردن زرادخانه هسته‌ای خود می‌گیرد، تضمین کند. ما معتقدیم آنچه کره شمالی انجام داده است به ما انگیزه می‌دهد تا با کاهش تحریم‌هایی که علیه این کشور اعمال شده است، موافقت کنیم.

اوضاع شبه جزیره کره در سال گذشته و پس از دیدار سران کره شمالی و جنوبی تا حدودی بهبود یافته است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه ژوئن با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور دیدار کرد. در این ملاقات دو طرف به توافق اولیه دست یافتند. این در حالی بود که آمریکا به رغم اجرای تعهدات کره شمالی از عمل کردن به وعده‌های خود برای کاهش تحریم‌ها خودداری کرد. نشست دوم کیم و ترامپ نیز در ماه فوریه سال جاری میلادی بدون هیچ توافقی به طور ناگهانی پایان یافت.

مذاکرات شش جانبه درباره غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره از سال ۲۰۰۳ با حضور کشور‌های روسیه، آمریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی و شمالی آغاز شد و دور آخر آن در سال ۲۰۰۷ برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار