دونالد ترامپ در حساب توییتر خود ضمن انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی این کشور ادعا کرد اقتصاد آمریکا این پتانسیل را دارد که مثل موشک صعود کند.

ترامپ: اقتصاد آمریکا این پتانسیل را دارد که مثل موشک صعود کند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) در چند پیام توییتری بار دیگر از سیاست‌های بانک مرکزی این کشور و افزایش نرخ بهره به شدت انتقاد کرد.

وی در حساب توییتر خود اقتصاد آمریکا را با چین مقایسه کرد و نوشت: چین در حال افزودن محرک‌های بزرگی به اقتصاد خود است و در عین حال نرخ بهره را هم پایین نگه داشته است. بانک مرکزی ما نرخ بهره را بدون وقفه افزایش می‌دهد حتی با وجود اینکه نرخ تورم بسیار پایین است. ما این پتانسیل را داریم که اگر نرخ بهره را مثلا یک درصد کاهش دهیم، مثل موشک صعود کنیم. درست است که تولید ناخالص داخلی ۳.۲ درصد افزایش یافته است؛ اما با وجود نرخ تورم پایین، ما باید رکورد‌های بزرگی را ثبت کنیم و در عین حال بدهی‌های بین‌المللی‌مان را هم کاهش دهیم.

پیش از این دونالد ترامپ و کارشناسان اقتصادی کاخ سفید بار‌ها به بانک مرکزی آمریکا پیشنهاد کرده بودند که نرخ بهره را حدود نیم درصد کاهش دهد. این درحالی است که توییت‌های روز گذشته ترامپ از دو برابر شدن این رقم حکایت دارد.

از ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ تاکنون نرخ بهره در آمریکا ۹ بار افزایش یافته است. فدرال رزرو قرار است امروز (چهارشنبه) پس از پایان نشست دو روزه اعضای این سازمان، تصمیم نهایی خود را درباره نرخ بهره اعلام کرد.

دونالد ترامپ تاکنون بار‌ها به دلیل افزایش نرخ بهره به انتقاد از بانک مرکزی و رئیس آن «جروم پاول» پرداخته است. «کمیته بازار باز فدرال» در ماه دسامبر سال گذشته میلادی هم به افزایش ۲.۲۵ تا ۲.۵ درصدی نرخ بهره رأی مثبت داد. تصمیمی که با مخالفت شدید دونالد ترامپ مواجه شد؛ زیرا رئیس جمهور آمریکا از ماه‌های گذشته تاکنون تأکید کرده است که نرخ بهره در این کشور نباید افزایش یابد. جروم پاول پیش از این هم اعلام کرد سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد ۲ بار افزایش نرخ بهره خواهد بود.

جروم پاول چندی پیش با درخواست دونالد ترامپ برای توقف افزایش نرخ بهره مخالفت کرد و گفت: «من می‌دانم، همانطور که همه آن‌هایی که در بانک مرکزی کار می‌کنند می‌دانند که ما کار خود را آنگونه که همیشه انجام می‌دادیم، انجام می‌دهیم.»

دونالد ترامپ پیش از این اعلام کرده بود ممکن است از انتخاب جروم پاول به عنوان جانشین «جنت یلن»، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا پشیمان شود. پیش از این هم تعدادی از مشاوران ترامپ گفته بودند که رئیس جمهور آمریکا در صدد اخراج جروم پاول است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار