نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران امروز در دیدار با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت، آن‌ها را در جریان تازه‌ترین مسائل در خصوص سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران قرار خواهد داد.

تشریح سیاست آمریکا در قبال ایران برای شورای امنیت توسط برایان هوکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه با سفرای اعضای شورای امنیت سازمان ملل دیدار و آن‌ها را در جریان تازه‌ترین مسائل در خصوص سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران قرار خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد «برایان هوک» برای دیدار با سفرای دائم اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده و تا پایان روز چهارشنبه در این شهر حضور خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: هوک اعضای شورای امنیت را از جدیدترین تحولات درباره سیاست‌های دولت [آمریکا] در قبال ایران مطلع خواهد کرد. او همچنین اهمیت پاسخگو کردن ایران بابت سرپیچی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در زمینه آزمایش موشک‌های بالیستیک را مورد تأکید قرار خواهد داد.»

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، برایان هوک در دیدار با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت، ایران را به نقض قطعنامه‌های این شورا متهم خواهد کرد.

مقامات آمریکایی در حالی ایران را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متهم می‌کنند که با تصویب این قطعنامه که تیرماه سال ۱۳۹۴ برای تأیید توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ به تصویب اعضای شورای امنیت رسید، تمام ۶ قطعنامه قبلی شورای امنیت علیه ایران، از جمله قطعنامه ۱۹۲۹ که در آن ممنوعیت‌های الزام‌آوری علیه برنامه موشکی ایران در نظر گرفته شده بود، لغو شدند.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت با لحنی غیرالزام‌آور تنها از ایران "می‌خواهد" که موشک‌هایی را که برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، آزمایش نکند. در حالیکه این قطعنامه هیچ ممنوعیتی برای آزمایش‌های موشکی ایران در نظر نگرفته، ایران نیز بارها تاکید کرده که هیچ‌کدام از موشک‌هایش برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سعید فروزان
۱۴:۰۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
لازم است در ابتدا به سر پیچی اسرائیل از قعطنامه ها رسیدگی کنند اعضای شورای امنیت
آخرین اخبار